tomasbz
Aktiv medlem
Har ett på väg hem, några synpunkter?, alltid roligt att höra,,
http://www.cyberphoto.se/sigma/50.jpg
/Tomas
http://www.cyberphoto.se/sigma/50.jpg
/Tomas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Canons 50 1,4 är rätt smäckigt byggd plus att den är erkänt känslig för stötar mot fronten pga dess micro-USM. Sigman är som jag förstått det professionellt byggd och har en ringformad USM, vilket normalt sett är att föredra. Om den presterar bra vet i katten om det inte får bli en sådan till hösten. Såvida inte Nikon lanserar en uppdaterad 50 1,4 med af-s till hösten.ormet skrev:
Jag som Canon-användare köper nog hellre Canons 50/1.4 (eller behåller mitt 50/1.8...), undantag är väl om den spöar Canons motsvarighet.
Hur som helst så kommer det bli intressant att se hur den presterar!
paul innergård skrev:
Canons 50 1,4 är rätt smäckigt byggd plus att den är erkänt känslig för stötar mot fronten pga dess micro-USM. Sigman är som jag förstått det professionellt byggd och har en ringformad USM, vilket normalt sett är att föredra. Om den presterar bra vet i katten om det inte får bli en sådan till hösten. Såvida inte Nikon lanserar en uppdaterad 50 1,4 med af-s till hösten.
Chez Wimpy Loves the New 50mm f/1.4hw-tph skrev:
Chez Wimpy på dpreview har postat en massa exempelbilder också, men jag orkar inte gräva upp länken.
paul innergård skrev:
Canons 50 1,4 är rätt smäckigt byggd plus att den är erkänt känslig för stötar mot fronten pga dess micro-USM. Sigman är som jag förstått det professionellt byggd och har en ringformad USM, vilket normalt sett är att föredra. Om den presterar bra vet i katten om det inte får bli en sådan till hösten. Såvida inte Nikon lanserar en uppdaterad 50 1,4 med af-s till hösten.
Ojoj, jag såg just anledningen att köpa den där istället för Canons och Nikons varianter. Bokehn!
Jag tyckte också den såg fin ut, men om man läser i tråden verkar det klagas på både det ena och det andra i alla fall. Tur att man inte är "expert" så man kan njuta av bilder! ;o)))Makten skrev:
Ojoj, jag såg just anledningen att köpa den där istället för Canons och Nikons varianter. Bokehn!
Då säger vi väl ringformad HSM, så du begriper vad jag menade. De övriga i tråden tror jag fattade utan det här inläggets förtydligande.Lars Johnsson skrev:
Ring USM har många av Canons objektiv. Sigma har HSM motor i sina (om du pratar om AF motorn)
paul innergård skrev:
Då säger vi väl ringformad HSM, så du begriper vad jag menade. De övriga i tråden tror jag fattade utan det här inläggets förtydligande.