Annons

Canon 5D MarkII-priser i januari

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Måste köpa en ny 5D då min gamla blivit stulen. Älskade verkligen min 5D så det var ett hårt slag att bli av med den. Nu funderar jag på att uppgradera till MarkII och inser att det kanske inte är optimalt att köpa precis innan jul.

Hur brukar priserna förändras i januari? Någon som minns om det brukar komma kampanjer efter julhelgerna?
 
Marginell skillnad... Det är främst sista-ex och utgångna produkter som reas ut.
Kanske om någon butik har en generell rea på alla varor i butiken, men då lär det inte vara mer än max 5% rea.
Och eftersom det är en kamera som riktar sig mer mot proffs än mot amatörer, så tror jag inte den kommer att reas i någon större utsträckning.
 
Ja det har ju ett värde att få fota barnen och tomten i dunkelt ljus. Får väl lunka iväg till foto-affären med kreditkortet...
 
"Den som handlar på kredit får betala tusenfalt"...

Som jag skrev så blev min 5D stulen, jag vet ännu inte hur mycket jag kommer att få av försäkringsbolaget. Även om jag har cash nu så matchar jag hellre utflödet från kreditkortet (om 45-60 dagar) med inflödet från försäkringsbolaget = cash management. Räntan är ju noll på både kontot och kortet.
 
Tror inte du kan räkna med någon som helst prisreduktion för att det är efter jul. 5d Mk II har väl bara funnits i lager sedan några månader, även om modellen är drygt ett år, varit konstant brist tidigare. Dessutom ingen konkurrent för tillfället som skulle tvinga fram en prissänkning. Enda varianten är väl om Canon kommer med någon cashback-kampanj, som den de hade för två år sedan, då kanske du får tillbaka ett par tusen.
 
Stora prisskillnader

Väldigt stora skillnader i priser på 5D mkII nu.
Rajala och Japan Photo 21500 kr, scandinavian 25500 kr o cyberphoto 25000 kr

Japan Photo har väl sidoimporterade ex, hur är det med Rajala?
Annars kan man undra varför skillnaden är så stor...
/L
 
Rajala sänkte för att möta Kungsholms foto som i mellandagarna sålde 5D mkII för 21900, vi får väl se om priserna fortsätter ner eller om de stannar eller möjlien går upp igen...
 
Kamera-express.nl

Kamera-express.nl (nära Rotterdam) säljer huset just nu för 1828.00 euro (ner från 2499.00).
 
Med andra ord enligt forex...

19 232,75 sek


Synd att man inte kan språket... undrar vad dom tar för frakt till Sverige?
 
Typiskt att man köpte innan jul då... men jul- och nyårsbilderna får väl anses vara värdefulla.

Man brukar ju säga om finansiell förhandsinformation: det är de som inte vet som pratar, de som vet håller tyst.
 
Hmm, dom är klart billigare på det mesta från Canon som jag tittade på. Warehouseexpress ligger högre på allt tex. Det måste finnas någon hake?
 
Ingen hake såvitt jag vet. Jag köpte min 5DmkII därifrån och även ett antal objektiv, filter, stativ etc. De är bland de största fotohandlarna i Benelux så det är nog därför de lyckas hålla priserna på rimlig nivå. Plus stenhård konkurrens - det finns massor av onlinehandlare i området. Det har jättebra service - tex kan man anmäla intresse om produkter är slutsålda och de hör alltid av sig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.