(Svar på inlägg i den andra tråden)
Men det här är väl helt logiskt eller hur och precis det jag trodde om ni kan erinra er det. Jag trodde att det inte nödvändigtvis skulle bli mycket mer än en A77 med en ny fin 24 MP sensor - och det räcker ju jäkligt långt det med eller hur. Det är en kompromiss när det gäller seriebildtagningshastigheten men med allt detta data så är det väl ingen annan som är bättre i detta segment eller hur. Jag tyckte det skulle vara logiskt om Sony i princip gjorde en upphottad A77 med större sensor och positionerade sig lägra än konkurrenterna i pris. Det är väl ungefär det man gjort eller hur?
Någonting måste man väl lämna kvar till en A9:a och proffssegmentet eller hur. Man kan som sagt inte få allt för femtio spänn. Jag tycker det verkar vara ett väldigt bra erbjudande sett till pris/prestanda.
Absolut!
Det räcker förbaskat långt.
Jag känner att jag hamnat i en lite avig situation här.
Visst finns det ett par grejer som jag trodde skulle vara annorlunda i den här kameran och den är aningen långsammare i framerate än jag gissade och något mer, men det har aldrig varit några "krav" från min sida. Blir lite fel om andra får för sig att jag är negativ eller så.
Jag är inte det minsta besviken, utan helt överväldigad av hur bra den här kameran är.
Hade hoppats att den skulle varit några tusenlappar billigare, men det är inget att klaga på, det är premiumprylar och det finns ingen anledning för Sony att prisa ut sig, bara att jag inte kommer att kunna köpa den omedelbart tyvärr.
A99 är en helt fantastisk kamera kan jag bedöma utifrån det lilla jag sett än så länge. EVF må vara samma som på A77, men jag är rätt säker på att det kommer att vara en annan upplevelse i A99 med en rappare känsla tack vare runtomkringverket. Vet inte riktigt om den gör på samma sätt som A77 vid serietagning att den visar previews i snabb följd eller om den har en obruten separat videoström, men jag tror på det senare. oavsett så gör den långsammare framraten tillsammans med snabbare processning att det garanterat lär upplevas mycket raskare ändå och ta bort det största hindret som jag ser det som funnits hos vana DSLR-användare.
Hade som sagt tänkt mig ännu mer och att det skulle vara nödvändigt för att kunna "chocka" andra med hur bra den är. Nu blev den "bara" så bra som minimum förväntat, men det chockar tydligen andra ändå som inte verkar haft några förväntningar alls på att Sony skulle kunna göra något ens i närheten av detta. "Vi" har ju vetat det, men tydligen så är folk i Nikon och Canon-"lägre" förvånade av nån anledning, men de kanske inte haft så höga tankar om Sony eller knappt vetat att de gör systemkameror.
Nån som vet nåt mer om blixtsystemet?
Det trådlösa protokollet har ju varit ett väldig starkt kort tidigare, men vad händer med det? Utan inbyggd blixt och ingen miniblixt som HVL-F20AM, hur triggar man det då? kommer de andra blixtarna att uppgraderas eller hur blir det.
En annan sak. Har kameran GPS? Läste någonstans att den "har stöd" för det. Betyder det att det inte längre är inbyggt.
Thetered shooting, hur blev det med det. Nån som vet?
Wifi hade ju varit bra. Lite oknsigt att det inte är inbyggt kan man tycka.
Ser fram emot lite användarrapporter och hands-on tester. Vet ju nada fortfarande känns det som.
/Mats