Hela exemplet med "ryckaren" (någon som utan ditt tillstånd avänder din utrustning) är så otroligt speciellt (för att inte säga osannolikt) och innefattar vad som skulle kunna vara en brottslig handling (egenmäktigt förfarande) från "ryckarens" sida. Det gör det svårt och i mina ögon rätt ointressant att diskutera vad som gäller - scenariot är så osannolikt.
QUOTE]
Jamen herregud - byt ut "ryckaren" till:
"Får jag titta på din kamera"? "Får jag testa din kamera"? "Får jag se..."? "Får jag känna..."?
(INTE LÅNA - får då vränger Ni samtalet igen)
Ryckaren är väl inte osannolikt? Bildkåta fotografer, paparazzi utan kamera gör ju vad som helst för att få en bild vid ett "givet" tillfälle?
Hur många gånger har vi själva inte tagit en kamera på ett bord för att fånga en bild på ett event, en fest, en kick-off etcetera? Jag är upphovsman till många bilder runt om i Sverige. Jag har väl också upphovsrätten till dessa? Jag skulle dock aldrig börjar bråka om kameraägaren gör något med dem - fan, jag är ju en god vän som alltid vill alla gott för den goda sakens skull.
För övrigt tycker jag att "RYCKAREN" bör redas ut? Osannolikt kan vissa tycka - jag tycker det är intressant!
/Andreas