Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

50D tar ju ca 16 RAW i en burst, vilket är ju färre än tex markIII, men 50D har ju UDMA support vilket troligtvis gör att den kan ta dessa 16 RAW i en burst rätt snabbt igen. MarkIII saknar ju UDMA support vilket gör att man får vänta rätt länge till man kan ta nästa burst (serietagning). Sedan är det ju klart de har ju olika fps.

Tex Nikon D3 som har UDMA support för över bilderna till kortet med ca 30MB/s, medan markIII ca 15MB/s som saknar UDMA support.

http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9255

http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9038

Sedan är ju 50D bilder på rätt mycket större än tex MarkIII vilket slöar ner det lite.

Så nästa MarkIII kommer ju få UDMA support.

1Ds MarkIII har UDMA support.

Mvh

Omar
 
Senast ändrad:
Vad jag kan se så är fortfarande hastigheten på kameran 6,3 bilder/sek, resten är bara massa lull. Inget som inte är av intresse för mej, så jag väntar nog på nästa kamera i serien eller det får bli en Mark III istället. Den högre hastigheten vill jag ha vid fotografering av motorsport, då främst road racing.
För övrigt så använder jag inte Live Shiow (Stavningen??) eller IS, kör mest manuellt och på iso 100 samt använder stativ.

Sven-Åke
 
Redaktionen kommer vara på pressmöte kl 09:00. Förhoppningsvis så finns det wLan där så kan jag liverapportera lite. Ni får gärna skicka lite frågor till mig [email protected] så kan jag försöka ställa dem.
 
Konstigt att de har sänkt hastigheten (6,3 fps mot 40D's 6,5 fps), den har också mindre buffert än 40D (60 bilder mot 70 bilder)

Men så är ju bildfilerna betydligt större också.
 
Eos 50D ser ut att vara en trevlig kamera! Nu är det bara att hoppas på en ny 5D i "samma hus" med samma specar men FF till ett pris kring 19.000:-. Då blir det ett nytt hus i mitt hus oxå :)
 
40d - 50d

Med den information jag har just nu så är det enda som känns som en förbättring AF fine tuning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.