Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det möjligtvis detsamma som auto corection of lens peripheral illumination??? Är inte helt säker. Står 1:a sidan canon faktablad.
Mvh Thomas
Nej, "peripheral illumination" kan närmast översättas till något i stil med kant-belysning så den funktion du nämner är snarare någon form av vignetteringskorrektion.
 
Då är Fotosidan.se på plats på pressmötet. Juicen är nere och nu dags för kaffe. Snart lär det dra igång.
 

Bilagor

  • photo.jpg
    photo.jpg
    28 KB · Visningar: 1,996
Hög upplösning, lens micro adjustment, ISO jättemycket, digic IV.
Troligen den bästa brusbilden någonsin för en cropkamera i en given utskriftsstorlek.

Jag kommer inte att hoppa på detta tåg direkt för jag går och väntar på ersättaren till 5D med pengarna i fickan, men visst är jag imponerad.

Hur resonerar ni som inte tycker 50D är en rejäl uppdatering?
 
Får väl se hur kombinationen av "hög upplösning" och "ISO jättemycket" fungerar i praktiken innan vi uttalar oss om huruvida det är den bästa brusbilden i en crop-kamera någonsin.

Jag skall inte förstöra nöjet här, jag är väldigt nöjd med min D300 och kommer inte att byta under överskådlig framtid, så jag ligger lågt från och med nu.
 
Hög upplösning, lens micro adjustment, ISO jättemycket, digic IV.
Troligen den bästa brusbilden någonsin för en cropkamera i en given utskriftsstorlek.

Jag kommer inte att hoppa på detta tåg direkt för jag går och väntar på ersättaren till 5D med pengarna i fickan, men visst är jag imponerad.

Hur resonerar ni som inte tycker 50D är en rejäl uppdatering?

Har en 40D så jag tar det lugnt.
50D är säkert jättefin och även om jag inte har pengarna i fickan så börjar jag också fundera mera på efterträdaren till 5D.
Räknar med samma fina bildkvalitet som i 5D, lite förbättrade serietagningsmöjligheter än 5D, större sökare än i 40d/50D. kortare skärpedjup. Jag tar det cool ett tag
 
Magnus Nilsson (marknadschef) öppnar upp mötet, och flaggar lite statistik:

- 2 miljarder bilder av svenska digitalkameror under sommaren.
- 30 miljoner EOS kameror globalt
- 40 miljoner EF objektiv (totalt 67 objektiv)
- Passerat 100 miljoner digitala kompaktkameror

Investerar 3 miljarder i en ny produktionsfabrik för CMOS.
 
38 nya produkter idag bland annat:

- 1 x EOS
- 1 x EF-S objektiv
- 4 x Powershot

och sen nästan 30 skrivare och skanners.
 
Nu kommer ett block där Canon redovisar alla sina skrivare och skannars, och just nu 4färgs lasers för stora firmor. Det lär dröja en stund innan de kommer in på kameragrejjerna.
 
Undra om de menar ST-E2 med detta eller om de till sist byggt in det i kameran: "E-TTL II med Canon Speedlite serie EX, stöd för trådlöst multiblixtsystem."
 
Nu kommer ett block där Canon redovisar alla sina skrivare och skannars, och just nu 4färgs lasers för stora firmor. Det lär dröja en stund innan de kommer in på kameragrejjerna.

Coolt med "live"-rapport! Känns nästan som man är på plats! :)

Följer med spänning presskonferensen även om jag inte är på G att byta eller köpa nytt!

Mvh!
// Niklas
 
Canon redovisar att de satsar för fullt på utskrifter av bilder. De har lite olika delprodukter som tillsammans skall förbättre utskrifterna och konceptet kallas Chromalife 100+.

- Pixma iP4600 skrivare, Pris 1.200 kr inkl
- Två nya instegsskanners LiDe 100/200. pris 600 / 800 kr (inkl)
- CanoScan 5600F, för foto och 35 mm film/diabild. Pris 1 600 kr (inkl). Canon får frågan om hur snabbt det går att skanna en diabild men har inget svar just nu. De återkommer.
- Tio olika allt-i-ett skrivare med priser från ca 600 kr (inkl) upptill den finaste MP980 (3.300 kr inkl). Alla med stegvis fler funktioner och mer avancerade utskriftsfunktioner. De finaste har i princip allt utom inbyggd TV. De flesta finns till försäljning i sep/okt.
 
PowerShot A1000, ny formgivning och 25% mindre. 10 Mp, 4x optisk zoom med bildstabilisator. Pris 2000 kr och med start i sep.

A2000 IS, 10 Mp och 6x zoom. 2400 sek i sep.

PS SX110IS, 9 Mp, 10x optisk zoom. 2800 sek i sep.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.