ANNONS
Annons

Olympus OM-D

Finns det NÅT sätt att få till en trådlös "remote-cable-release" med E-M5? Förstår att det inte finns nån inbyggd mottagare. (riktig miss, tycker jag)

EDIT: kort google, så hittade jag. nevermind :)

Ja, man kan köpa Hähnels fjärrar till Olympus. Min Hähnel Combi TF för Olympus funkar utmärkt ihop med min E-M5.

Yes jag vet, jag har lämnat fågel och actionfoto och plötsligt blev m43 det bästa valet :)

Det fina med olympusen också är att ingen efterredigering behövs klara o färgrika bilder direkt ur kameran.sen kanske olympusen kräver ett annat sätt att ta action med gemte nikon man får testa sig fram..

Det fina med olympusen också är att ingen efterredigering behövs klara o färgrika bilder direkt ur kameran.sen kanske olympusen kräver ett annat sätt att ta action med gemte nikon man får testa sig fram..

Ja det är stor fördel faktiskt eftersom jag ofta delar med mig av bilderna med hjälp av eye-fi direkt!

Idag körde jag för första gången skolfoto med OM-D + vertikalgrepp + 45 mm 2.8 macro och konstaterar att det är den trevligaste och snabbaste studiokamera jag använt.
Canon får ursäkta, men min 5D mk2 känns stenålder och blytung i jämförelse.
På programmet idag stog 5-6års och de som provat vet att i denna ålder så är stå stilla inget att eftersträva.
Det går utmärkt att fota med skärmen och samtidigt ha kontakt med modellen.

Idag körde jag för första gången skolfoto med OM-D + vertikalgrepp + 45 mm 2.8 macro och konstaterar att det är den trevligaste och snabbaste studiokamera jag använt.
Canon får ursäkta, men min 5D mk2 känns stenålder och blytung i jämförelse.
På programmet idag stog 5-6års och de som provat vet att i denna ålder så är stå stilla inget att eftersträva.
Det går utmärkt att fota med skärmen och samtidigt ha kontakt med modellen.

Kul höra att den funkar fint även för yrkesanvändning! Jag är grymt nöjd.

Det jag menar är om du får in dom direkt på datorn så du snabbt kan avgöra där om du har fått en nog bra bild innan du tar in nästa unge eller om du måste bedöma det på kameraskärmen?

Edit: Svarar mig själv, verkar inte finnas några alternativ förutom eye-fi för tethered. Det skulle verkligen göra livet besvärligare vid gruppfotografering i mitt tycke, beroende på hur snabbt eye-fi jobbar...

Det jag menar är om du får in dom direkt på datorn så du snabbt kan avgöra där om du har fått en nog bra bild innan du tar in nästa unge eller om du måste bedöma det på kameraskärmen?

För det mesta känner jag när det sitter, men skärmen funkar bättre än något jag sett tidigare. Idealiskt vore om det gick att snabbt få in dom i iPaden, Jag har ett Eye Fi kort, men jag har aldrig fått det att funka som det skall.

Edit: Svarar mig själv, verkar inte finnas några alternativ förutom eye-fi för tethered. Det skulle verkligen göra livet besvärligare vid gruppfotografering i mitt tycke, beroende på hur snabbt eye-fi jobbar...

Ja, det är lite tråkigt. Det borde ju kunna fixas med ny mjukvara i kameran, men jag tänker inte hålla andan medan jag väntar.

Å andra sidan har ju Olympus sagt att det ska komma en professionell kamera i OM-D-serien så småningom, så vi får väl hoppas att den kan köras "tethered".

Barnsligt nöjd med min OM-D, jag visste att den var bra men förväntningarna är överträffade. Måste dela med mig av underverket. ImageUploadedByTapatalk1346437208.354835.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar