Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 35/1,4, pris

Produkter
(logga in för att koppla)
tidningen foto testade gluggen o tyckte den var bäst i klassen o då jämförde dom mot Nikon, canon o zeiss. Optiken är ruggigt skarp o den vinjetterar inte mer än dom andras möjligen lite mer än zeiss men just vinjetteringen brukar sällan skapa några problem i bildbehandlingen det är betydligt värre med oskarpa gluggar i hörnen. Sigman är sansöst skarp nerbländad till f8 o även skarp på större öppningar. Blir inte speciellt mycket brus med dagens hitech kameror. En av dom värsta vinjetternas optik jag använt är canons 24-105 den är ruskigt mörk i hörnen rena mörkret i jämförelse med sigman ;-)
Brukar bara köra orginaloptik o lite zeiss men denna glugg är den första sigma jag har o den är rena fyndet prismässigt jag gav 5870 för min. Har för mig att sigma har en sanslöst bra 70mm som Mats iboat visat bilder från dom får ju till några riktiga pärlor helt uppenbart.
 
Har alltid varit något med AF som fått mig avstå Sigma-gluggar.

De har ju ändrat strategi och skapat 3 nya linjer. Bara för att gammalt är dåligt betyder inte att nytt är det. Tror inte jag sett en enda av deras nya linjer som inte blivit lovordade. Senaste var deras normalzoom för APS-C sensorerna som piskade skiten hos dom andra. Deras 120-300/2.8 sport är ju grym den med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.