Annons

Ny kamera, men vilken...?

Produkter
(logga in för att koppla)
LiveView är när man trycker in Set knappen på 1000D. Det hörs ett ljud när spegeln öppnas och man ser bilden i LCD-monitorn på samma sätt som med en pocket. När man har objektivet på AF (Auto Focus) och trycker in halva avtryckaren, skall kameran fokusera. Tyvärr misslyckas fokuseringen alltför ofta. Så ofta att man måste påstå att kameran är utan autofokus i LiveView läge. Vi skall hoppas att det endast är den billiga 1000D, som beter sig så. I varje fall bra att veta om det ena objektivet hamnar på den gamla EOS 1000D, där LiveView är en nödlösning, som kräver manuell fokus.
 
Ja jag vet vad Live view är och AF funkar inte alls på min i det läget... Men när jag sa att AF var seg i min gamla glugg, menade jag i "normalläge" alltså inte alls Live view, vilket jag inte alls är ett stort fan av i 1000d eftersom det inte finns tillstymelse till AF i det läget ;)
 
Ja jag vet vad Live view är och AF funkar inte alls på min i det läget... Men när jag sa att AF var seg i min gamla glugg, menade jag i "normalläge" alltså inte alls Live view, vilket jag inte alls är ett stort fan av i 1000d eftersom det inte finns tillstymelse till AF i det läget ;)

Har ingen aning om hur en 1000d fungerar, så jag kanske borde hållit käften. Sorry för det.
 
Tror det är bäst att sälja de gamla objektiven till någon samlare. Man har bara problem med dem. Alltid är det något, som inte fungerar som det skall för att få en bra bild med minsta tekniskt besvär. Då objektiven är gjorda för kameratypen, så stämmer ju alla måtten och kontakterna sitter på rätt plats.
 
Det beror lite på. Jag har gamla Canon EF-objektiv från tidigt 1990-tal som fungerar alldeles utmärkt på mina digitala EOS:ar. Snabb USM-autofokus har de och skarpa är de.
 
ANNONS