ANNONS
Annons

Nikon 24-70/2,8 eller alternativ??

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte heller skulle jag påstå att 50/1,8 VR skulle behövas heller. VR är åtminstone inte i mina ögon någon holy grail. Allt det gör är att ge dig något steg extra, lär du dig andas på rätt vis (vilket leder till minskade skakningar) kan du sannolikt få det extra steget på så vis istället.

På tele däremot kan det så klart vara mer användbart.

Om du andas rätt för att lära dig att fånga skarpa bilder på längre slutartider så hjälper VR till med ytterligare ett par steg...

Helig gral eller icke, så skulle ett stabiliserat Nikonhus smälla högre än de flesta andra "moderna" finesser, i alla fall för mig.

/K
 
Har VR i mina mest använda objektiv 24-120 f4, 70-200 och vill inte för allt smör i småland vara utan den finessen. Och den går att stänga av för er som inte förstått det :)

Faktum är att fler borde titta på 24-120 f4. Den är riktigt skarp. VR funkar fantastiskt och den är relativt liten och kompakt. I alla fall om man jämför med 24-70. I senaste Profoto testar dom den och den får kalasbetyg för just skärpan. Även jämfört med 24-70.
 
Faktum är att fler borde titta på 24-120 f4. Den är riktigt skarp. VR funkar fantastiskt och den är relativt liten och kompakt. I alla fall om man jämför med 24-70. I senaste Profoto testar dom den och den får kalasbetyg för just skärpan. Även jämfört med 24-70.

Det enda jag har sett i bilder som jag reagerat lite på är att den har lite suspekt projektion ute i hörnen. Annars verkar den vara mycket intressant.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.