Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotobok vilken leverantör?
- Trådstartare djungel
- Start datum
danordgren
Aktiv medlem
Strömqvist
Aktiv medlem
Jag tycker att önskefoto gör ett bra jobb, har iof inte testat någon annan men det är för att jag blev nöjd med resultatet från önskefoto. Perfekt att ge bort i julklapp eller present.
andholmen
Aktiv medlem
Är det några leverantörer som rekommenderas eller varnas för vid beställning av fotobok?
Jag skall komponera och beställa en fotobok på ca 50 sidor liggande A4 där bildstorlek skall variera mellan A4 och 6 bilder per sida. Hårt omslag med bild. Texter till alla bilder.
www.photohome.se Har väldigt hög service nivå o bra kvalite!
kjellepelle
Aktiv medlem
Jag har beställt från Fuji Direkt och jag är nöjd med kvaliteten. De fick dock inte särskilt bra omdömmen i testen som nämns ovan. Vad som upplevs som bra eller dålig bildkvalitet är rätt subjektivt. Jag har inte själv jämfört med någon annan fotoboksleverantör.
antic
Aktiv medlem
Jag har också använt blurb direkt från Lightroom. Mycket nöjd med hur det funkade att beställa osv. Bra kvalitet i mitt tycke men har ingen annan att jämföra med. La inte in så mycket text men tyckte det var lite begränsande layoutmöjligheter rent allmänt direkt i Lightroom men smidigt var det. Har jag mer tid gör jag nog en egen bok i Indesign nästa gång.
ZinneD
Aktiv medlem
Fotosidan hade tidigare en hårdtest av diverse fotoböcker, (den finns att läsa för plusmedlemmar)
"gör din egen fotobok" hette inlägget
Du läste inte inlägg nummer två?
trazan
Aktiv medlem
Du läste inte inlägg nummer två?
Nej tyvärr, men det tål väl upprepas
charlesson
Medlem
Är det några leverantörer som rekommenderas eller varnas för vid beställning av fotobok?
Jag skall komponera och beställa en fotobok på ca 50 sidor liggande A4 där bildstorlek skall variera mellan A4 och 6 bilder per sida. Hårt omslag med bild. Texter till alla bilder.
Photohome tycker jag gör för mörka bilder dessutom ganska dyra Önskefoto o Blurb är bra
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag som vill använda InDesign OCH större än A4 har bara hittat ett val, Blurb 13x11.
Crimson skrev att de kunde ta emot PDF från InDesign men inte större än A4.
Crimson skrev att de kunde ta emot PDF från InDesign men inte större än A4.
Kalejdokom
Aktiv medlem
Aftonbladet eller Expressen??
Du får nog lika många rekommendationer som det finns erfarenheter. Själv har jag bara anlitat Photobox.se och är extremt nöjd med kvalitet och priser. De har böcker i alla varianter upp till A3. Men framför allt är deras kundtjänst makalöst bra - livechat på svenska fram till 20 på vardagar och personlig kontakt via mejl och telefon när det behövts. Exempel:
1. Fick en stor canvas där dom missat att jag beställt den inramad. Räckte med ett mejl så kom det en ny med DHL Express efter tre dagar. Dom har tillverkningen i Paris... Den första fick jag behålla utan kostnad.
2. De lovade leverans före jul men insåg på eget initiativ att tiden blev för kort. Bytte då flera leveranser till DHL Express (jmf vanlig postpaket) utan kostnad. Alla försändelser kom före julhelgen.
3. Fick ett antal värdecheckar a 50 kr som i praktiken inte gick att använda som betalning när jag beställt förbokade produkter. Klagade på detta varpå de frågade hur många värdecheckar jag fått. Jag svarade sex st varpå jag omgående fick en kassakredit a 300 kr inlagd på mitt konto.
Och så vidare... Finner ingen anledning att handla mina fotoprodukter någon annanstans.
Du får nog lika många rekommendationer som det finns erfarenheter. Själv har jag bara anlitat Photobox.se och är extremt nöjd med kvalitet och priser. De har böcker i alla varianter upp till A3. Men framför allt är deras kundtjänst makalöst bra - livechat på svenska fram till 20 på vardagar och personlig kontakt via mejl och telefon när det behövts. Exempel:
1. Fick en stor canvas där dom missat att jag beställt den inramad. Räckte med ett mejl så kom det en ny med DHL Express efter tre dagar. Dom har tillverkningen i Paris... Den första fick jag behålla utan kostnad.
2. De lovade leverans före jul men insåg på eget initiativ att tiden blev för kort. Bytte då flera leveranser till DHL Express (jmf vanlig postpaket) utan kostnad. Alla försändelser kom före julhelgen.
3. Fick ett antal värdecheckar a 50 kr som i praktiken inte gick att använda som betalning när jag beställt förbokade produkter. Klagade på detta varpå de frågade hur många värdecheckar jag fått. Jag svarade sex st varpå jag omgående fick en kassakredit a 300 kr inlagd på mitt konto.
Och så vidare... Finner ingen anledning att handla mina fotoprodukter någon annanstans.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Härligt när det funkar 
Smw
Aktiv medlem
Hej !
Beställde från http://www.fotobok.com/fotobok-priser-tester/
av bästa kvalitet, och blev förvånad, helt enkelt väldigt bra.
//MW
Beställde från http://www.fotobok.com/fotobok-priser-tester/
av bästa kvalitet, och blev förvånad, helt enkelt väldigt bra.
//MW