Rggus Reflections "Malmö med omgivning"
Prins Bernhard ett flytande nöje
På 80-talet var den 70 år gamla Rhenbåten nöjesbåt i Karls-hamn. Prins Bernhard kom till Malmö 2007, och det blev restaurang med två matsalar och nattklubb. Sedan 2007 då bilden är tagen har det varit många "turer" med den här båten. Många ägarbyten, stängd av kronofogden, bombhot, och anlagd brand. Och jag tror i nu läget att det är en ny ägare som har nått på gång ///// Robert Rggus G
Mänskliga tragedier i vår vardag
En tråkig syn att se men vanligt inslag i vårt vardagliga liv och moderna samhälle. Den mänskliga tragedin är ett faktum, och har alltid varit så i den mänskliga historien, men med olika förutsättningar genom århundraden. Med tanke på vårt "moderna" samhälle med alla förbättringar och möjligheter, men den bistra verkligheten är annorlunda. Bilden är tagen 2018 med mobil när jag gick förbi på Augustenborgs torget i Malmö //// Robert Rggus G
En välförtjänt fika
Efter en foto promenad i Malmö city och en skörd av bilder kan man tycka att man är värd en fika, det blev en bild inne i Triangeln köpcentrum och fika hemma istället och och genom gång av dagens skörd av bilder / Robert Rggus G
Malmö Raceway en raksträcka med fart
Vem var snabbast, om jag inte mins fel så var det Top Fuel Door Slammer, full body racing, som var snabbast, och hade bäst kvaltid, ambulansen stod stilla. Top Fuel Door slammer är en professionell (Pro) klass Dragracing. Som är kopior av amerikanska produktionsfordon, eller andra produktionsfordon. Klassen använder 514 cu. in. slagvolym (8,5-liters), mekaniskt överladdade V8- motorer som drivs av metanol . Minsta viktavbrott för dessa fordon är 2700 lbs (1225 kg). Som namnet antyder har dessa bilar driftdörrar.
Kontroll av banan, när något hänt med bilarna. Oljespill eller delar som lossnat och hamnat på banan.
Starten är öronbedövande och kräver sina hörsel skydd
Säkerheten på banan och runt om är väldigt hög, banan kontrolleras hela tiden, den måste vara ren, inget oljespill eller delar från kaross eller motorerna får ligga kvar. Och inför varje säsong besiktas en Dragracing bana av Svenska Bilsportförbundet med underlag av Rikspolisens författningssamling , när det gäller riktlinjer och regler för bankörning och för uppdatering av banlicens //// Robert Rggus G