I romanen om mitt liv och mina resor

Persongalleriet #261: Det kommersiella New York Pride, del 1

Jag har tidigare bloggat om en rad politiker som gick med i Pridetåget. En ganska komplett samling höga herrar (och damer) i stadens och delstatens ledning.
Även många företag ville förknippas med Prides budskap och tog upp rätt stor plats i paraden. Jag antar att de behövs som sponsorer och deras deltagande är förstås ett bevis på hur etablerade dessa frågor är hos den amerikanska allmänheten. Positivt, tycker jag. Lite udda känns det dock som svensk och europé med alla gratisprylar som delas ut i enorma mängder av vart och varannat ekipage.

Coca Cola Company i form av diet Coke var först ut. Kanske passande i detta land?

Brittisk turistreklam.

Och tätt därefter Delta Airlines.

Till och med flygkaptenen var med och marknadsförde!  ;-)

Wells Fargo påminde om sin historia.

Kiehl's säljer kosmetika.

Sunny.org vill locka folk till Fort Lauderdale i Florida med sin slogan "Hello Sunny".

TV-bolaget NBC finns också med.

Vi kommer ut med dig!

Lågprisvaruhusjätten Walmart satsade på en jätteflagga.

Slut för idag.

/Niklas

Inlagt 2014-11-17 07:27 | Läst 2296 ggr. | Permalink

"Det är bra Niklas, vi behöver se både färg och sommarvärme!/ Björn T"


(visas ej)

Hur mycket är tolv minus två?
Skriv svaret med bokstäver
Intressant bildcolage skön stämning också samt mycket färg/bert
Svar från niiiik 2014-11-17 12:54
Tack, Bert!
/Niklas
Det är bra Niklas, vi behöver se både färg och sommarvärme!/ Björn T
Svar från niiiik 2014-11-17 12:54
Tack, Björn!
/Niklas
Ja, USA är ju kommersiellt, så det är väl inte jätteförvånande. Som du skriver, lite udda för oss, men ändå bra att många företag engagerar sig i HBTQ-frågor. Det hjälper nog till mot fördomar och diskriminering. Bland bilderna fastnar jag mest för Sunny.org och näst sista - kul med en rad riktiga människor och en rad på bild.
Hälsningar, Bjarne
Svar från niiiik 2014-11-17 16:53
Tack, Bjarne!
Ha det gott!
/Niklas
Om det är något de vet i det landet så är det hur de skall sälja sig:) Jag har varit där en 10-12 gånger och vet hur lätt det är att komma i kontakt med dem och hur vänliga de är. Men samtidigt fick jag lära mig att mycket av det där är ytligt. Och det beror på dollarn. Att komma människor på djupet lär vara svårt, även om jag också lyckades med en och annan till slut. Vad är dina erfarenheter?
Svar från niiiik 2014-11-17 19:36
Jag har bara varit på ganska korta semesterresor på 2-3 veckor. Med familjemedlemmar i släptåg. Det har mest blivit kortare ytliga kontakter med lokalbefolkningen. Har utifrån det svårt att veta om det du säger stämmer.
Tack, Ingemar!
/Niklas
Javisst är det mångafina bilder, dom går in för saker grundligt minsann, härlig stämning! Må gott, LO
Svar från niiiik 2014-11-17 21:12
Tack, LO!
/Niklas