Persongalleriet #261: Det kommersiella New York Pride, del 1
Jag har tidigare bloggat om en rad politiker som gick med i Pridetåget. En ganska komplett samling höga herrar (och damer) i stadens och delstatens ledning.
Även många företag ville förknippas med Prides budskap och tog upp rätt stor plats i paraden. Jag antar att de behövs som sponsorer och deras deltagande är förstås ett bevis på hur etablerade dessa frågor är hos den amerikanska allmänheten. Positivt, tycker jag. Lite udda känns det dock som svensk och europé med alla gratisprylar som delas ut i enorma mängder av vart och varannat ekipage.
Coca Cola Company i form av diet Coke var först ut. Kanske passande i detta land?
Brittisk turistreklam.
Och tätt därefter Delta Airlines.
Till och med flygkaptenen var med och marknadsförde! ;-)
Wells Fargo påminde om sin historia.
Kiehl's säljer kosmetika.
Sunny.org vill locka folk till Fort Lauderdale i Florida med sin slogan "Hello Sunny".
TV-bolaget NBC finns också med.
Vi kommer ut med dig!
Lågprisvaruhusjätten Walmart satsade på en jätteflagga.
Slut för idag.
/Niklas
/Niklas
/Niklas
Hälsningar, Bjarne
Ha det gott!
/Niklas
Tack, Ingemar!
/Niklas
/Niklas