THE ONGOING MOMENT
KROPPSKULTUR
Vi svenskar lär ju vara ett av världens mest tatuerade folk och då gäller detta speciellt Stockholmare. Kroppskulturen är väl annars som vilken annan kultur som helst, den påverkas av tidsandan. Så numera kan man se att även hornen växer ut i pannan.
VAD ÄR DET SOM GÖR EN BILD INTRESSANT?
It must be something intriguing in a picture säger Alex Webb. Alltså något intrigant, ränkfullt, förbryllande. Och sen kommer allt det andra; rytm, komposition, tonläge. Tänk när allt sitter på riktigt, alltså i ryggmärgen.
FOLKETS PARK KOMMER NI IHÅG ?
Denna institution för att försöka hitta sin livspartner, ta sina första stapplande danssteg och ibland känna besvikelsen när damernas val dansade förbi. Uppträdande från stora världen stod på scenen och den politiska dimensionen var huggen i sten. Det var tider det!
På den plats som kameran befinner sig tror jag planen var att även Olof Palme skulle vara med. I mitten alltså Per Albin Hansson, på den bortersta flanken Tage Erlander (med på bild) och på den närmsta flanken Palme. Men här hände något. Jag tror inte det var enbart de dödande skotten som kom i mellan utan mer att tiden blev en annan. Nu är det Lasse Stefans som regerar banan.
KAN MAN FÖRA INTRESSANTA BILDSAMTAL MED EN BLOGG?
Hur förhåller du dig till en sådan här bild?
Eller denna?
Eller den här?
OROSMOLNEN HOPAR SIG ÖVER SJ
Det blixtrade och small till. Något hände och farten dog ut. Alla undrade vad var det som hänt. Tåget stannade mitt på sträckan. Tågvärden kom och informerade att en kontaktledning rivit ner det teleskopiska kontaktdonet som gör att tåget får ström/kraft. Han gav en hint om att det inte var så dumt att gå på toa innan strömmen på tåget var helt slut och kanske borde man också förse sig med mat och dryck från Bistron. Väntan kunde bli lång innan eventuell evakuering.
Tur i oturen var att teknisk personal fanns ombord eftersom det varit ett flertal problem med kontaktledningarna. Så efter ett tag kom beskedet att tåget skulle sakta ta sig in till närmsta station med hjälp av ett reserv kontaktdon som normalt ligger nedfällt på lokets tak.
Servicepersonal dök upp efter ett tag på stationen och efter lite handarbete med bågfilen avlägsnades de skadade delarna, resterna bands fast och resan kunde fortsätt ner mot Sydsverige och Hässleholm.
SJ,SJ gamle vän tänk om Banverket, förlåt numera Trafikverket kunde ha bättre underhåll på sina kontaktledningar.