Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Zoom objektiv för nikon d40x
- Trådstartare Flyborgen
- Start datum
Peter-L
Aktiv medlem
nikons af-s 55-200/4-5.6 VR brukar anses som ett prisvärt objektiv, om det var en telezoom du var ute efter.
den funkar fint med din D40x.
Håller med Oscar. Du får mycket skärpa och bild för pengarna. Brännviddsomfånget lämpar sig också för mycket.
Bilden i länken är plåtas med detta objektiv.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=1323730
perstromgren
Aktiv medlem
Begreppet zoom betyder bara "variabel brännvidd". Det finns vidvinkelzoomar, normalzoomar och telezoomar av alla de slag, så det är lite svårt att veta vad du vill ha.
Inte egentligen, om vi ska vara ärliga, va? Visst har du rätt, och de flesta av oss blir irriterade när nybörjare missbrukar vår terminologi, men när en uppenbar nybörjare kliver in och frågar efter "en zoom" kan vi nog förutsätta att vederbörande menar en telezoom.
Med all respekt för din och alla andras kunskap.
Per, som också besserwissrar emellanåt! (Jag tror till och med att jag levererat exakt det svar som Martin ger ovan!)
perstromgren
Aktiv medlem
Jag menade telezoom och nikons af-s 55-200/4-5.6 VR låter som ett frestande val!
tack för hjälpen och jag ska inte göra om mitt misstag med begrepet "zoom" igen...
Det är lugnt, Ludvig! Bekymra dig inte om ett par gamla uvar som besserwissrar sig!
Per.
Makten
Aktiv medlem
Klart att jag fattade vad han menade, men nång gång ska man ju lära sig;-) Dessutom är det en herrans skillnad på till exempel ett 70-200 och ett 200-500. Båda är telezoomar.Inte egentligen, om vi ska vara ärliga, va? Visst har du rätt, och de flesta av oss blir irriterade när nybörjare missbrukar vår terminologi, men när en uppenbar nybörjare kliver in och frågar efter "en zoom" kan vi nog förutsätta att vederbörande menar en telezoom.
Med all respekt för din och alla andras kunskap.
Per, som också besserwissrar emellanåt! (Jag tror till och med att jag levererat exakt det svar som Martin ger ovan!)