kenny_lex
Avslutat medlemskap
Jag sände in min Minolta A1 till service och den blev lagad av Zieger Teknik AB, när jag fick tillbaka den var det damm på sensorn samt att de inte sände tillbaka rätt batteri till kameran. Nu har min Pentax K100D vart på service på samma ställe och kameran har återvänt med damm på CCD samt på spegeln vilket jag nu måste åtgärda då dammet inte lossnade trots att jag använde den inbyggda anti damm funktionen. Enligt mig skall en kameraservice vara dammfri och damm är nått en servicetekniker skall se och absolut inte acceptera. Jag klagade tidigare på Zieger men nu har jag fått det bekräftat att detta bolag inte borde få utföra service på märkes produkter, jag vill hellre att man sänder kameran direkt till Tyskland än att man anlitar detta lilla och usla bolag som är så dåliga på service att de inte ens kan upptäcka att det är damm på sensorn. För kan de inte se dall så kan man undra hur de skall kunna se de brister som jag talat om när jag talade om moiré samt döda pixlar?
Eller är det bara jag som har haft otur med detta bolag eller är det andra som fått usel service? Det tog fyra veckor för Zieger att inte hitta några fel på kameran och släcka ett par döda pixlar.
Eller är det bara jag som har haft otur med detta bolag eller är det andra som fått usel service? Det tog fyra veckor för Zieger att inte hitta några fel på kameran och släcka ett par döda pixlar.