Jahapp, Rajala kan man tydligen inte handla hos. De skulle ta hem objektivet åt mig från deras lager i Finland. Det skulle ta "max 5 arbetsdagar". Efter 7 arbetsdagar hade jag inte hört ett dyft och när jag gick dit och frågade så "skulle det ha kommit den 18:e", men hade uppenbarligen inte kommit idag (22:a).
Därtill hade produkten utan förklaring försvunnit från hemsidan och efter lite undersökande så kostade den nu plötsligt 3000:- mer än när jag bad dem ta hem det. Tack och ajö då! Väl hemma såg jag att det fanns kvar till ordinarie pris på Rajalas finska hemsida.
Hur kan man sköta en affärsverksamhet på det här viset? Varför ska jag handla i en Svensk affär när det är mer problematiskt än att handla från utlandet?
Nu återstår att beställa från utlandet. Frågan är bara varifrån. Jag råkade få tillräckligt hög lön för att kunna pröjsa på ett bräde dessutom, så jag slipper avbetalning.
Är det någon som köpt direkt från Zeiss egen webshop?
https://photo-shop.zeiss.com/Welcome