Annons

Sony NEX-7 + M-objektiv??

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok tack! Det låter intressant! När innebär snart, har du någon aning? I höst eller till våren?

Har inte fotat på länge, mer än turistfoto, men funderar på att sätta igång igen. Har egentligen en längtan till en kamera med fullsensor - men de är så otympliga. Har dock kollat runt på begagnade Canon 5D, men kan inte bestämma mig... :)
 
Ok tack! Det låter intressant! När innebär snart, har du någon aning? I höst eller till våren?

Har inte fotat på länge, mer än turistfoto, men funderar på att sätta igång igen. Har egentligen en längtan till en kamera med fullsensor - men de är så otympliga. Har dock kollat runt på begagnade Canon 5D, men kan inte bestämma mig... :)

Skulle tro att Sonys 35:a visas på Photokina i september, men Sigman är som sagt jäkligt bra den också och kostar bara 1500:- :) Bilderna jag har i dagens blogginlägg är tagna med Sigma 19 och 30 mm.
 
Det ser ju väldigt bra ut! Fin skärpa!

Vad tänker du om Nex7:ans dynamiska omfång? Är det jämförbart med en fullsensorkameras?
 
Det ser ju väldigt bra ut! Fin skärpa!

Vad tänker du om Nex7:ans dynamiska omfång? Är det jämförbart med en fullsensorkameras?

Det dynamiska omfånget har väl egentligen inte med sensorformat att göra. D800 och D7000 är tämligen likvärdiga på det området, i och med att det är samma sensor i grunden (fast större på D800 förstås).

Jag tycker det är helt ok på NEX-7, men inte lika bra som den mindre sensorn i NEX-5N (eller D7000). När jag jämför med min D3 har jag svårt att se några större fördelar för den jättekameran vad gäller DR och brus. Vill man ha extremt kort skärpedjup är en tjockkamera tveklöst bättre, då det finns mycket fler ljusstarka objektiv att välja på för mindre pengar än om du ska köra t.ex. Leica.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.