Migsjälv
Medlem
Hej, är det ngn som vet var man kan handla Zeiss Ikons nya mätsökarkamera för 35mm film? Länken som visas på Zeiss Ikon hemsida leder inte ngn vart.http://www.zeissikon.com
Mvh Håkan.
Mvh Håkan.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
.Z. skrev:
En liten reflektion bara. Vilket intresse det verkar ha blivit för mätsökare här på FS! Detta med tanke på inläggen, kul!
Blir nästan sugen...
//Larsa
.Z. skrev:
En liten reflektion bara. Vilket intresse det verkar ha blivit för mätsökare här på FS! Detta med tanke på inläggen, kul!
Blir nästan sugen...
//Larsa
Tänkte också jag skulle börja där, har läst lite om dem på nätet. Det finns en hel del intressant (om ryssar såväl som japaner och tyskar på Rangefinder Forum). Det lutar åt en Zorki-4 för min del (jag vill nog ha M39-gängan) så får vi se om det kan bli en Bessa eller nåt annat senare.Zepofan skrev:
Man blir onekligen väldigt sugen Dock räcker inte pengarna till varken en Bessa eller en Leica just nu. Istället kommer jag köpa en Zorki-4 eller en Kiev-4 (Contax II kopian) på Ebay.
Graal skrev:
Det är nog riktigt att det är samma som i R2/3A eftersom L och R2 enbart har mekaniska tider. Samma tillverkare Copal-Square alltså. Finns det fler likheter med Bessa-kamerorna? Mätbas, sökarförstoring etc? Börjar nästan tro att det är en Bessa i grunden som givits ny design?
.Z. skrev:
Blir nästan sugen...
//Larsa
.Z. skrev:
Blir nästan sugen...
//Larsa