Annons

Zebra Medias priser?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografia

Aktiv medlem
Kollade på batterier till min 10D på Zebra Media idag. Där kostade ett Canon BP-511-H 206:- medans på Cyberphoto kostade ett Canon BP-511 815:-

Kan någon förklara skillnaden?

Tack på Förhand // Mattias.
 
sagan skrev:
Det ena är originalbatteri och det andra märkeslöst.

Då tycker jag att Zebra Media luras eftersom dom skriver att det är ett Canon BP-511. Och sålänge dom inte Canon levererar det så får dom väll inte använda deras namn?

//Mattias
 
I och för sig, men jag tyckte nog att

det var ganska tydligt om att det rör sig om 3:de parts batterier

Och jag har inte hittat några bättre priser någon annanstans och batterierna fungerar helt perfekt!

--jalle
Superfrog skrev:
Då tycker jag att Zebra Media luras eftersom dom skriver att det är ett Canon BP-511. Och sålänge dom inte Canon levererar det så får dom väll inte använda deras namn?

//Mattias
 
Men på batteriet till Nikon D70/D100 ser man till och med loggan på bilden. Är det också pirat?

Falsk marknadsföring i så fall. Skickar dem ett mail och frågar.
 
det har tidigare sålts batterier med Nikonlogga på som varit tillverkade av någon annan, det stod i någon fototidning nyligen.
kommer tyvärr inte ihåg vilken.

jag har köpt batterier från Zebramedia till min 10D och funkar hur bra som helst.
det skulle vara kul att sprätta upp bådeorginalet och kopian och se vilka celler som sitter i båda!
dom ser identiska ut på utsidan sånär som på loggan...
ingen, vare sig Nikon eller Canon tillverkar sina egna celler så det kan gott vara samma i båda.
 
Re: I och för sig, men jag tyckte nog att

JalleS skrev:
det var ganska tydligt om att det rör sig om 3:de parts batterier

Och jag har inte hittat några bättre priser någon annanstans och batterierna fungerar helt perfekt!

--jalle

Batterierna funkar bra men dom är mycket billigare på www.ebay.com. Har köpt totalt 8st BP-511 på Ebay och är mycket nöjd med dom. Kostar bara runt 5-10$ (40-75:)
 
Nitobert skrev:
ingen, vare sig Nikon eller Canon tillverkar sina egna celler så det kan gott vara samma i båda.
Det är knappast samma på Canons iaf..de har olika mAH.."piraten" är kraftfullare, 1400 vs 1100 mAH.
 
Jag glömde att skriva "i Sverige..."

Vad gick frakten på? Om jag bara vill ha ett eller två batterier så tyckte jag att frakten på de auktioner som jag tittade på blev lite väl häftig.

Annars håller jag med dig, jag ser ingen anledning att hålla sig till orginalbatterier.

--jalle

HDFS) (Elf skrev:
Batterierna funkar bra men dom är mycket billigare på www.ebay.com. Har köpt totalt 8st BP-511 på Ebay och är mycket nöjd med dom. Kostar bara runt 5-10$ (40-75:)
 
Senast ändrad:
Tack för alla svar.

Såg att Zebra Media både hade 1200mAh och 1400mAh vad är skillnaden och är det värt 40kr extra?

//Mattias
 
Re: Jag glömde att skriva "i Sverige..."

JalleS skrev:
Vad gick frakten på? Om jag bara vill ha ett eller två batterier så tyckte jag att frakten på de auktioner som jag tittade på blev lite väl häftig.

Annars håller jag med dig, jag ser ingen anledning att hålla sig till orginalbatterier.

--jalle

Frakten var inte alls dyr nästan billigare än i Sverige där oxå. Tror jag betalade runt 12-15$ för frakten då jag köpte 4st BP-511 senast.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.