pdahlen
Aktiv medlem
Om du idag inte har så många objektiv så skulle jag nog ändå gå helt i Z. Du kan ju titta lite på skärpekurvor men skulle inte bli förvånad om Z24-70/4 skulle vara bättre än det äldre F objektivet 24-70/2,8 bortsätt då från ljusstyrkan. Det låter ganska mycket som massa olika kompromisser. När du nu ändå handlar, varför inte satsa på en Z6ii med 24-70/4 och veta att det var bland det bästa som fanns än att köpa något som man senare har sina begränsningar på olika sätt? Kanske klokare att lägga köpet på is några månader och skrapa ihop det sista?Jag har en D600 nu. Jag tänkte inte behålla den om jag köper Z. Det var hela meningen att byta mitt gamla hus. Kollade vad som fanns på DSLR fronten men upptäckte helt plötsligt att en mindre revolution hade hänt i fotobranschen. Har levt under en sten de senaste åren.
Jag velade också fram och tillbaka och var ganska säker på att jag inte skulle köpa en Z6ii till det höga priset, men jag fick skapligt för mitt inbyte samt att det då var 2500:- extra i inbytesbonus, det finns väl fortfarande en bonus på 2200:-? Så det blev en Z6ii. Bara att slippa fundera i framtiden på om man gjort rätt, kan ju vara värt en del, att det fattas pengar i plånboken har man troligen om några år kommit över
Senast ändrad: