Fredrik1990
Aktiv medlem
Hej alla!
Ska som ni säkert förstår så kommer jag fota ett bröllop som kommer ske i början av september och har nu lite funderingar.
Det är mitt första böllop och fotar och det är dom medvetna om men ska självklart göra så gott jag kan.
Söker nu allmänna tips och trix hur du brukar göra samt på utrustning
Jag har en Nikon D90
50mm 1.8
16-85mm 3.5-5-6
70-300mm 4.5-5.6
Sb900 Blixt
Hur är det att fota med blixt i kyrka? Är det något att rekomendera eller föredrar ni ljusstarka gluggar?
Isåfall blir det lite jobbigt då jag endast har 1st sådant.
Brukar ni ta själva bröllops fotot innan ceremonin eller efter?
Söker helt enkelt tips och trix ni kan dela med er av. Självklart ska jag prata med paret innan angående önskelmål. Fick även ett förslag av syster att ta kort på samtliga i par när dom kommer in i kyrkan.
Tack på förhand//
Fredrik
Ska som ni säkert förstår så kommer jag fota ett bröllop som kommer ske i början av september och har nu lite funderingar.
Det är mitt första böllop och fotar och det är dom medvetna om men ska självklart göra så gott jag kan.
Söker nu allmänna tips och trix hur du brukar göra samt på utrustning
Jag har en Nikon D90
50mm 1.8
16-85mm 3.5-5-6
70-300mm 4.5-5.6
Sb900 Blixt
Hur är det att fota med blixt i kyrka? Är det något att rekomendera eller föredrar ni ljusstarka gluggar?
Isåfall blir det lite jobbigt då jag endast har 1st sådant.
Brukar ni ta själva bröllops fotot innan ceremonin eller efter?
Söker helt enkelt tips och trix ni kan dela med er av. Självklart ska jag prata med paret innan angående önskelmål. Fick även ett förslag av syster att ta kort på samtliga i par när dom kommer in i kyrkan.
Tack på förhand//
Fredrik