Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Yongnou RF-602

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon här som har erfarenhet av Yongnou RF-602 radiosändare/mottagare till blixt?

Hittade några videos på youtube, verkade fungera bra där, men ställer ändå frågan.

Jag har två blixtar som jag vill kunna styra trådlöst och detta var ett billigt alternativ, ca 200:- för en sändare och en mottagare, sen får jag köpa till en extra mottagare.

Tjena!
Jag har haft mina rf602 nu nån månad och dom funkar galant :) lite plastig kvalitet men dom avfyrar blixten varje gång, provade ute i blåsväder på typ 40meters håll utan problem, även i snabb följd!

kan sakna lite att man inte kan stänga av och på olika zoner (så vitt jag vet) Men för att avfyra en blixt trådlöst fungerar dom klockrent.

Tjena!
Jag har haft mina rf602 nu nån månad och dom funkar galant :) lite plastig kvalitet men dom avfyrar blixten varje gång, provade ute i blåsväder på typ 40meters håll utan problem, även i snabb följd!

kan sakna lite att man inte kan stänga av och på olika zoner (så vitt jag vet) Men för att avfyra en blixt trådlöst fungerar dom klockrent.

Låter bra.. Jag gjorde en beställning igår. Dom kostade 190:- inkl. frakt, och för det priset får dom gärna vara lite plastiga. Huvudsaken är ju att blixtarna utlöses!

Tack för ditt svar!

Exakt så tänkte jag också! visst vore det nice att kunna ställa blixtstyrka från kameran men inte till det priset..

Jag kollade först på Phottix Odin, just för att kunna ställa styrkan från kameran.. Men fan vet om det är värt 3200:- extra. Nåja, jag får prova med dessa billiga först, och om jag känner att funktionen behövs kan man alltid byta upp sig.

Finns tydligen en uppgraderad version 603.
28 usd på ebay. Då ingår kabel för remote shutter release.

Blir nog en sån. :)

/ MaZk

Det är alltid säkrast att specificera de prylar som frågan gäller. Just "blixt" kan betyda ganska många olika modeller och typer. tex bland kamerablixtar, finns en del som inte går att trigga externt ( tex Sigma 500 DG ).

Det är alltid säkrast att specificera de prylar som frågan gäller. Just "blixt" kan betyda ganska många olika modeller och typer. tex bland kamerablixtar, finns en del som inte går att trigga externt ( tex Sigma 500 DG ).

Okej, men någon sådan blixt har jag icke. Och naturligtvis har jag kollat att blixtarna som ska användas är kompatibla med utrustningen frågan gäller.

Blixtarna som ska triggas är för övrigt Yongnou YN565EX som jag använder tillsammans med softboxar.

Edit: Såg nu att mitt första inlägg kanske var en aning otydligt. Men frågan gällde hur RF-602 fungerade, inte med vilka blixtar den fungerar..

Man måste köpa till sladd för att 602an ska funka som kamerautlösare :) man har helt enkelt transmittern i handen och sätter mottagaren i hotshoen, och sen kopplar man en kabel till fjärrutlösarjacket!

funktionsmässigt gör 602an exakt vad den utlovar och utan några problme än så länge för min del :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar