ANNONS
Annons

Windows uppdatering

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag måste bara få skrattande rulla mig i eländet och återigen säga: Macintosh, (OS X) har inga säkerhetsbrister och kan ej drabbas av virus. Är det inte dags att ge upp snart?

Kom över till "the dark side of the force".

Uppdatering av OSet varje år istället för en otetydlig Windows-uppdatering var tredje år. Man behöver inte oroa sig för säkerheten, inga virusskydd överhuvudtaget, etc. Bättre, mer användarvänligt och snyggare OS. Snyggare datorer. Inga låsningar/bluesreens alls.

whats not to like? :)

Hannese skrev:
Jag måste bara få skrattande rulla mig i eländet och återigen säga: Macintosh, (OS X) har inga säkerhetsbrister och kan ej drabbas av virus. Är det inte dags att ge upp snart?
Hört talas om falsk-trygghet?

gillar verkligen meningen "det finns inga virus till mac*

Men det gör det ju inte heller. De virus som finns angriper bara windowsbaserad program, tex word, och kan inte sprida sig vidare.

Jag minns att man utlyste en belöning till den hacker som kunde skriva ett virus för mac, men ingen lyckades.

Hannese skrev:

Varför finns det AV-program till OS X ?

Varför ska det hela tiden tjatas?

Bara så ni vet det så är Canon mycket bättre än Nikon.. Kom igen.. sälj era Nikonprylar (jag kan köpa dem billigt)......SUCK!

Hannese skrev:

Hmmm....Nu var det ju inte meningen att jag postade info om uppdateringen för att detta skulle bli ett sandlåde krig om vilket OS som har luckor eller inte, men det är nog oundvikligt då man ser ovanstående uttalanden.

Macintosh OS X släppte fixar för Safari mot skadlig kod, därmed säkerhets brister.

Hur kan det vara att Windows attackeras. Jo...alla är ju mindre eller mindre uppfödda med det, de flesta har det och därmed kan man göra stor skada.
Säg om alla går över till Macintosh, då får du samma problem där.
Linux, Unix, Mac, Novell...alla säkerhets patchar sina system. Samtliga webläsare patchas efter hand då luckor uppdagas.

Låt var och en använda det system dom vill, men säg aldrig att det inte finns säkerhets brister i nåt av systemen.

Och varför gör man om Windows program så man kan köra dom i Mac ..!!??

Patchen finns för de som är intresserade....

Senast ändrad:
Nej, man får inte samma problem med mac eftersom OSet har en bred grund, en stabil bas i form av UNIX. Windows är ett skottskadat djur som man envisas med att lappa ihop.

För att göra det enkelt:

Mac OS X är som en pyramid.
Windows är som en uppochnedvänd pyramid.

Vilket tippar lättast över?

Hannese skrev:

Dagens roligaste... Säkerhetsbrister finns men ingen virusmakare tar sig tid att skriva något till Macar eftersom det knappt finns några användare, ja förutom en hadfull fotografer och esteter då...

Hannese skrev:

Uppdatering av OSet varje år istället för en otetydlig Windows-uppdatering var tredje år. Man behöver inte oroa sig för säkerheten, inga virusskydd överhuvudtaget, etc. Bättre, mer användarvänligt och snyggare OS. Snyggare datorer. Inga låsningar/bluesreens alls.

Varför skriva virus till ett OS som nästan ingen använder?
Självklart finns det luckor i OSX också. Men intresset för att upptäcka dom är minimalt av samma anledning som ovan.

"Macintosh OS X släppte fixar för Safari mot skadlig kod, därmed säkerhets brister."

Klart man kan hitta brister ibland, som snabbt blir åtgärdade, oftast innan de ens upptäckts. Men Windows har minst 10 sådana på Macs 1.

Mattsen skrev:
Dagens roligaste... Säkerhetsbrister finns men ingen virusmakare tar sig tid att skriva något till Macar eftersom det knappt finns några användare, ja förutom en hadfull fotografer och esteter då...

Hoho! den var kul. Vad blir 3-4% av alla världens datoranvändare, inte en handfull va?

Det är samma sak som att säga att du inte vet vad BMW är för märke, eller aldrig sett en sådan bil.

Men LÄGG NU AV! Annars rensar jag tråden.. Sluta stångas.. för jag är på dåligt humör idag..

Hannese skrev:

inga fungerande drivrutiner till alla roliga små digitalkameror man kan hitta här och där...

ingen möjlighet att ladda över bra från mobil/kamera/mp3spelare osv....

visst, skitbra!

Bertil Lindgren skrev:
inga fungerande drivrutiner till alla roliga små digitalkameror man kan hitta här och där...

ingen möjlighet att ladda över bra från mobil/kamera/mp3spelare osv....

visst, skitbra!

Öh... va? Hört talas om USB-sladd eller Bluetooth? iPhoto för digitalkameran, iTunes (som tom Windowsanvändare har) för Mp3-spelaren är ju den bästa musikspelaren som finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar