T.A
Aktiv medlem
Tack hansl54
Se på tusan det funkar för mig oxå..
Jag tänkte tanken då jag installerade Vue att den installerar ju drivrutinerna för scannern så varför inte. Men sen har det fallit i glömska. Tur att du påminde mig för jag gillar oxå Nikons program bättre än Vue och det lilla jag provat silverfast.
Tack för det!!
Jag bytte nyss till W7 64 och fick samma besked som TS; det finns inga drivrutiner till det operativet.
Jag testade Silverfast och Vuescan men blev aldrig vän med resultaten.
En kompis sa till mig att prova ändå att installera Nikons senaste drivrutin för Coolscan IV, "det är ju bara att ta bort om det inte funkar".
Sagt och gjort, jag installerade och VIPS, det funkar lika bra som i Vista 32. Jag vet inte om det beror på att jag installerade Siverfast och Vuescan före, men funkar det gör det.
Enda skillnaden är att jag inte kan köra det inifrån Photoshop utan jag måste spara filerna på disk och öppna dem manuellt i PS, men det är inte Nikons fel utan Adobes.
Hans
Se på tusan det funkar för mig oxå..
Jag tänkte tanken då jag installerade Vue att den installerar ju drivrutinerna för scannern så varför inte. Men sen har det fallit i glömska. Tur att du påminde mig för jag gillar oxå Nikons program bättre än Vue och det lilla jag provat silverfast.
Tack för det!!