Annons

Websida

Produkter
(logga in för att koppla)
Snygg faktiskt.. men gillar inte alls att saker o ting öppnas i nya fönster.. när man kollar på bilder så har man helt plötsligt fyra!! fönster öppna.. startsida/huvudsida/bildsida/bilden

Det är sant. Kan förstå att det känns störande. Ska se om jag kan hitta på nått annorlunda! Tack för synpunkten!

Phloyds skrev:
Vet inte om det är riktigt rätt ställe att skriva det här på, men skulle gärna vilja ha kommentarer på min nya sida (innehållande b.la. foton). http://www.north.rocks.it/

Tack!

Sidan är helt okej tycker jag, men ett par saker kan jag anmärka på.

Dels gillar jag inte att texten på flera ställen går ända ut i kanterna, det ser inte så snyggt ut och minskar dessutom läsbarheten. Samma sak när den ligger för nära bilderna. Lägg till lite margin helt enkelt.

Varför har ni inte fyllt i keywords och description i metataggarna? Det är ju livsnödvändigt om man vill att någon ska hitta ens sida på Internet!

Sedan håller jag med Benny om att det öppnas för många fönster, det ska man helst undvika när man gör hemsidor.

Annars gillar jag layouten och hur du utnyttjat bilderna på ett snyggt sätt.

/Joakim

Phloyds skrev:
Vet inte om det är riktigt rätt ställe att skriva det här på, men skulle gärna vilja ha kommentarer på min nya sida (innehållande b.la. foton). http://www.north.rocks.it/

Tack!

Ett stort "fel" medsidorna är att allt som ska öppans med meny-lösa fönster gör det sånär som på kanske de viktigaste av alla, dem med bilderna som istället öppnar ett helt fullt fönster, "_blank".

Tackar igen för alla synpunkter! :) Bra med kritik. Ska sätta mig ner och klura lite och se om jag lyckas ändra på ett och annat.

Angående metataggarna har jag helt enkelt glömt det! Tack ska du ha för att du påminner mig :)

Hade jag varit som du hade jag lagt texterna i lager <div> eftersom dessa är lätta att placera där man vill.

/Joakim

Snygg sida som helhet, men kanske att det skiljer lite för mycket på de olika sidorna för att man ska känna att de verkligen hör ihop, vill nog känna igen mig lite mer från sida till sida. Sen är det synd om modemanvändarna, som fortfarande är fler än de med bredband, när bakgrundsbilden på "länkar" var över 100 kilobyte! Eftersom den inte är större rent pixelmässigt kan du nog få ner den till max 40 kB utan att förlora synlig kvalitet. De övriga bilderna var ju nere under 40 kB.

Sen skulle jag gärna se att man har koll på vilken sida i menyn man för tillfället tittar på.

Jag är medveten om den stora storleken på bilden under "länkar". Föröskte få ner den, men lyckades inge vidare. Kanske inte försökte tillräckligt då! :) Ska göra något åt det.

Jag tycker överlag att sidan är bra, riktigt bra t o m. Själv skulle jag ha tagit bort länkarna under loggan på indexsidan iof, för är det ändå två olika teman kanske det är bättre att lägga upp skilda sidor? Sen var de ändå inte klickbara?

Ett tips till är att lägga in ett java som öppnar popupen i mitten på skärmen. Alltid trevligt att slippa dra;)

I topmenyn har GB hamnat under de andra länkarna och för tätt inpå då jag tittar i Safari. Annars ser det som sagt bra ut.

Det går inte att se alla menyer i min webläsare. De är lagda i två rader där den stora bilder delvis ligger över menyerna. Kör XP med senaste webläsare, upplösning 1400 x 1050.

ANNONS