Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webhotell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotar man tex naket så får man tänka på att tex loopia inte tillåter det om man har sida hos dom. Frågade dom nämligen.
 
Jajemänsan! Det gäller att inte begränsa sig när man inte vet slutmålet...

Det troliga är nog att det blir blommor, akvarieväxter och liknande framöver. Frågan är mer när man får tid än om det är realistiskt!
 
www.manufrog.se är superbra! De har snabb support, är väldigt trevliga och dessutom billiga! Rekommenderar dem varmt! Själv använder jag deras hotell och har domännamnet från www.loopia.se.

En annan bra grej med manufrog är att den första månaden är gratis så att du kan testa och se vad du tycker om dem!
 
Box Hosting (http://www.box.se) är både billiga - och svenska(!) - och har bra servrar med bra ASP-komponenter.
De har dessutom kundsupport via telefon vilket jag inte tror att så många av de "billiga" webbhotellen har.
För mig har de fungerat mycket bra och tycker att de är otroligt prisvärda.

/Daniel
 
Förstår inte varför någon kan ha problem med Surftown. Mitt konto fungerar utan anmärkning även betalningar och support. Någon kan ju ha haft otur vid enstaka tillfälle, men det skall ju inte vara vägledande för hela företaget. Om någon har en Volvo som motorn havererat på så betyder ju inte det att Volvo är en dålig bil.
 
Fläsk-Tarzan skrev:
Förstår inte varför någon kan ha problem med Surftown. Mitt konto fungerar utan anmärkning även betalningar och support. Någon kan ju ha haft otur vid enstaka tillfälle, men det skall ju inte vara vägledande för hela företaget. Om någon har en Volvo som motorn havererat på så betyder ju inte det att Volvo är en dålig bil.

Nej, men om ett flertal har samma problem med samma modell av bil, blir det en garantiservice. Det är inte bara här det klagats på Surftown. Två andra forum jag är aktiv på, har jag hört liknande klagomål. Kanske de väljer ut vem som ska få bra support. *blink blink* Känn dig hedrad med andra ord! *ler*
 
danielstenholm skrev:
Box Hosting (http://www.box.se) är både billiga - och svenska(!) - och har bra servrar med bra ASP-komponenter.
De har dessutom kundsupport via telefon vilket jag inte tror att så många av de "billiga" webbhotellen har.
För mig har de fungerat mycket bra och tycker att de är otroligt prisvärda.

/Daniel

Jag rekomenderar inte Box Hosting. De har mycket problem med sin mailserver. Jag har bytt till B-one
 
http://www.web10.se kör jag med.
Relativs snabb support, snabba servrar, bra mailprogram, asp och asp.Net.
Kanske en liten brist på komponenter.

Man brukar säga att man får det man betalar för, i det här fallet får man mer än man betalar för=)
 
NiklasBerntsson skrev:
www.linux.se har ett bra utbud. 1 gb för 299 per månad, 399 med domän.

Fast där skulle jag vilja ge ett varningens finger. Jag har själv mina hemsidor där och när jag skaffade ett konto där för några år sen var de jättebra. Men nu verkar de ha så mycket att göra att de inte klarar av att sköta det längre.

Jag får aldrig svar på mejl, vilket krävs för att man ska kunna skaffa nya domäner och underdomäner. Dessutom klantar de sig ofta så det tar oskäligt långt tid.

Min sida som är MySQL-baserad går knappt att komma in på den nattetid eftersom de kör nåt typ av underhåll på databasen då.

Å andra sidan har jag skaffat tre domäner som de glömt ta betalt för. Jag har försökt påminna dem ett antal ggr att de kanske vill ha betalt. Men som sagt, de verkar inte ha nån koll alls (sshh, säg inget...).

Jag hade bytt om det fanns nåt billigt webbhotell där man kunde ha flera domäner på samma konto. Vet inte om det finns dock.


PS. Det är 299 kr per år och inte månad! Så det är ju iaf billigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.