Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

webhallen.. klantar

Produkter
(logga in för att koppla)

Efram

Aktiv medlem
Tjenare gott folk.. nu sitter man i skiten å får väll skylla sig själv lite..

beställde min D200 i fredags natt. Valdeat beställa från Elgiganten då dom var bland det billigaste som fanns i sverige.. hur som hällst, elgiganten har inte det märket av CF kort ja ville ha, så ja tänkte okej, webhallen får jobbet (dom har trotts allt klarat allt annat utan problem)

sakt och gjort ja beställer även ett SanDisk Compact Flash, 2GB Extreme III kort...

på onsdagen levereras mitt nya CF kort.. ja öppnar lådan och, hej hoppla, där ligger ett sprillans nytt SanDisk 2GB Extreme SD KORT!!!!

det visar sig att Webhallen har skikat mitt CF kort till en anna person som betällt ett SD kort, och dom har då skickat han/hennes SD kort till mig..

så nu sitter jag å är lite grinig på migjsälv som inte valde ett annat märke av kortet, för nu har ja idag fått hem min D200, men inte fan kan ja använda den *garvar*

webhallens CF kort ja beställde va självklart det sista i deras lager dessutom så ja måste vänta på att personen som fick CF istället för sitt SD ska skicka tillbaka det innan dom kan skicka det till mig.. härregud en sån röra!

mjo.. som tur är lyckades ja hitta spärren, alltså funktionen som gör att du inte kan ta bilder utan minneskort i. så nu sitter ja å testplåtar som bara den och kollar bilderna i displayen.. så härligt när man kan zooma in så bra å verkligen see hur bilden blev..

sen att bilderna försvinner samma sekund som ja stänger av kameran de kan ja skita i ^^ ja får iaf testa å hör denna mysiga slutare jobba hehe

Ladda ner demoversionen av Camera Control på Nikons support sida, så fotar du genom datorn/eller kameran och bilderna sparas på hårddisken, voila!

Du måste ändra i "minneskortsmenyn" (eller vad den heter) till PTP har jag för mig.

Hälsningar

Adam

nääää kan man går det så enkelt? ja trode man behövde extra kablar till sånt!!

fan va najs! tack ska du ha =)

dax att testa =DDD

du har möjligvis inte en länk som man kan ladda hem via? ja hittar bannemig inget varken på google eller nikon =/

Jag har upplevt en liknande sak från samma företag. I juni beställde jag en Lowepro Slingshot AW 200 (kameraväska) från Webbhallen. Det var panik, jag skulle ta med den nya utrustning till Hultsfredsfestivalen och hade ingen väska som var stor nog. Jag hade ändå ett par dagar på mig, beställde väskan, fick trackingnumret och allting och ett paket kom fram till jobbet, fast med HELT annat innehåll. Det var ett hårddiskkabinett och annan utrustning som skulle till en kund i Småland. De hade helt enkelt klistrat på fel lapp på våra paket, inte dubbelkollat på om storleken på paketet var rimlig mot ordern, och skickat iväg. Självklart sista väskan de hade i lager.

Jag var såklart rejält sur men det enda de kunde "göra" var att skicka en returlapp till mig och jag fick såklart tillbaka mina pengar, men inte ens en ursäkt kunde de kosta på sig.

Väskan köpte jag istället för 300:- mer i en lokal butik men i framtiden slipper Webbhallen mig som kund, både privat och i tjänsten.

det förstår jag absolt..

surt som fan, ja fick ingen ursäkt häller, inget alls.. dom sa bara skicka tillbaka varan genom att skriva FRISVAR på paketet så kostar det inget.. så hoppades dom att dom skulle få in fler kort så dom kunde skicka ett till mig.. blir så jävla sur :p

mrn va gör man? jo slutar handla där.. =)

Efram skrev:
så nu sitter jag å är lite grinig på migjsälv som inte valde ett annat märke av kortet, för nu har ja idag fått hem min D200, men inte fan kan ja använda den *garvar*

Det är ju i detta läget som man vill att det ska ligga ett litet kort med i kartongen.

Canon brukar skicka med ett 16 eller 32 Mb:s kort i sina, detta brukar dock bara irritera mig då man inte har någon praktisk användning av dom eftersom dom är så små.

Men som testkort i ditt läge hade det ju fungerat.

Jag har aldrig haft några som helst problem när jag handlat av Webhallen. Visserligen har jag alltid handlat i deras butik på Sveavägen och aldrig beställt något via postorder.

De har en bra och mycket välsorterad butik med vettiga priser för det mesta upplever jag.

Efram skrev:
du har möjligvis inte en länk som man kan ladda hem via? ja hittar bannemig inget varken på google eller nikon =/

PC
http://nikoneurope-se.custhelp.com/...GV4dD1jYW1lcmEgY29udHJvbA**&p_li=&p_topview=1

Mac
http://nikoneurope-se.custhelp.com/...GV4dD1jYW1lcmEgY29udHJvbA**&p_li=&p_topview=1

Om du inte får fram något kapar du texten efter
"faqid=" och de fem siffrorna och trycker enter igen

Går inte det går du in på Nikon, klickar på support, i fältet "Sök test" skriver du Camera Control, tryck på sök.

Hälsningar

Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar