ArtbyRyman
Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej
Även Canon på FULL blir långsam i AF och även med TC.
30m är ju rätt långt bort. Har hört att D2x AF sensor är rätt mycket större än vad AF markeringarna visar i sökaren, så den kanske hittade mer kontrast på lövvärket bakom?? Den är kanske typ 2-3ggr större än markeringen?????
Thom Hogan skriver om det i sin eBook http://www.bythom.com/d2xguide.htm
Har hört av kompisar att de har haft samma problem och jag har för mig att de har tyckt att D200 skall klara av bakgrunder bättre, dvs ignorera dem. Och det är säkert den nya AF tekniken (algoritmen) från D200 som kommer i firmwaren och i nya D2Xs.
En kompis till mig önskade sig möjlighet till mindre AF sensor, typ spotsensor, när det behövs, tex fågel i lövverk.
Canon har mindre AF-sensor, som kan byggas ut med flera AF-sensorer efter behov, så tex mittsensorn blir lite större. Nackdelen är lite att AF kan gå lite mer långsamt.
MVH
Omar
Intressant...ny info...har ju bara haft gluggen ett par veckor så jag känner den ju inte utan och innan ännu...men..i AF C behöver den få justering. Firmwaren gör nog susen då =)
Har letat efter Foto, men i götene tycks den slutat finnas på ICA, konsum mf.
Ska bli intressant att läsa. Tror usa nikon visade att den skulle vara som bäst i 400mm läget..men de var ju lite teoretiska mtf.
Och om man bara läser 0-12/15mm blir det ju ännu bättre, som nån sagt.
380mm uppmätt, förklara ju åxå varför kameran visar 650mm med 1,7x på.
Men 550mm med 1,4x är ju en motsvarande miss.