Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vit Pentax siktad på stan

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
På fotorundan med fotosidanfolk ikväll hamnade jag bredvid denna glada turist. Trodde kameran skulle se plastig ut, men var faktiskt väldigt snygg.
 

Bilagor

  • 20090819-_PX36559-1.jpg
    20090819-_PX36559-1.jpg
    70.9 KB · Visningar: 1,168
Min Nikon kompakt rasade häromveckan, så den måste ersättas. Funderar faktiskt på en KM. Då kommer man från massa objektivbyten också.. Har ett 40 mm, så då blir det nästan kavajfickan. Fast priset får nog sjunka lite till.
lm
 
En vän till mig knep den på Blocket, så jag har lekt lite med den idag. Trevlig liten kamera som gör sig kanonbra i vitt!

Tråkigt nog så är batterimätaren skum, visar tomt fullt ena sekunden, sen blir det tomt, visar fullt igen efter att man har plockat ur och satt i batterierna igen. Det var helt nya Duracell engångsbatterier.

Har funderat på om det kan vara funktionen där man anger vilken typ av batteri man har som spökar. Han körde bara på auto.. Synd på det, men annars mycket trevlig kamera!
 
Håller med den är skum.

En vän till mig knep den på Blocket, så jag har lekt lite med den idag. Trevlig liten kamera som gör sig kanonbra i vitt!

Tråkigt nog så är batterimätaren skum, visar tomt fullt ena sekunden, sen blir det tomt, visar fullt igen efter att man har plockat ur och satt i batterierna igen. Det var helt nya Duracell engångsbatterier.

Har funderat på om det kan vara funktionen där man anger vilken typ av batteri man har som spökar. Han körde bara på auto.. Synd på det, men annars mycket trevlig kamera!


Hej. Jag har också en KM och ja den är skum när det gäller batteri mätaren. Min visar fullt tills det är slut, finns som inget mitt emellan och precis som du säger så kan den igen visa fullt om man stänger av kameran eller tar ut och sätter i batterierna igen. Jag har lärt mig hur länge/mycket jag kan fota med mina uppladdningsbara batterier och sedan har jag ALLTID extra i kamera väskan, utifall att.

Någon som vet varför den gör så eller har andra erfarenheter?
 
Han har testat att uppdatera firmwaren.

Känns som om det är glapp i batteriluckan, där kontakterna sitter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.