Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa visitkortet som du delar ut till dom du fotograferar

Produkter
(logga in för att koppla)

hakanv

Aktiv medlem
Det är många fotografer här på Fotosidan som har ett visitkort som visar vem och vad man är.

En del är "proffsfotografer" och en del är "amatörfotografer".

Nu tycker jag att det skulle vara kul att få se era visitkort.

OBSERVERA att detta inte är en diskussion om proffsfotograf VS amatörfotograf eller vad man nu vill kalla sig, utan bara en tråd för att inspirera och visa hur ett visitkort kan se ut, eftersom att det är många (tror jag) som vill veta följande:

1. hur visitkortet ser ut
2. hur/var det tillverkades
3. vad det kostade

Här är mitt:
2. www.vistaprint.se
3. 355 :- för 250 skräddarsydda inklusive alla avgifter såsom moms, frakt, uppladdade loggor, bilder m.m.

:) Håkan
 

Bilagor

  • tillfotosidan.jpg
    tillfotosidan.jpg
    54.5 KB · Visningar: 10,364
Kul tråd och snyggt visitkort! Bestälde själv från vistaprint men mest för skoj, tog en standarddesign och absolut budget så jag kom undan med sexti spänn.
 
Jonas Gunnarssson skrev:
Kul tråd och snyggt visitkort! Bestälde själv från vistaprint men mest för skoj, tog en standarddesign och absolut budget så jag kom undan med sexti spänn.

Tack för det :)

Lägg gärna in en bild på ditt visitkort ändå (även om det är med standarddesignen) Vistaprints standardvisitkort är helt ok (hade ett standard själv förut) tycker jag, fast kanske inte så personligt ju...

:) Håkan
 
thegerstrom: snyggt utseende, men synd att du blandar in engelska på ett vad jag kan se i övrigt svenskt visitkort. e-post och webb heter det på svenska, inte e-mail och web.
 
Kul tråd!

2: Gjorde allt själv innan det skickade till tryck.
3: Vet inte exakt pris då det trycktes annat oxå.

Mvh Daniel
 

Bilagor

  • visitkort_fotosidan.jpg
    visitkort_fotosidan.jpg
    55.6 KB · Visningar: 10,226
Så här ser mitt visitkort ut. Jag brukar lägga ihop tre visitkort och skriva ut på 10x15 cm stort fotopapper.
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    43.2 KB · Visningar: 10,144
Det senast tryckta som jag har nu (fast nytt är på g.)

Tryckt hos grafina.se. Priset minns jag inte fast det var för dyrt för kvaliten iaf. Nästa gång kör jag med bgprint som är både billiga och bra. (Layout skulle ingen annan få göra.)
 

Bilagor

  • visitkort.jpg
    visitkort.jpg
    16.4 KB · Visningar: 10,023
Mitt ser ut så här:

www.fphotography.com/kontakt.htm

Hitills så har jag skrivit ut det själv. Större verksamhet än så har jag inte. Inte har jag särskilt proffsiga kunder så de bryr sig inte så mycket om visitkortet.

Sedan har jag tryckt upp en specialare med en bröllopsbild som förutom bilden innehåller lite generella prisuppgifter och annat.

/Maverick
 
Detta var en kul tråd eftersom jag precis skaffat ett gäng kort. Jag ville ha ett ganska enkelt kort. Beställt hos Vistaprint på glansigt papper enligt deras vanliga prislista. Kanske gör jag något liknande igen fast med lite fler kontaktdetaljer på baksidan.
 

Bilagor

  • fotografier_visitkort.gif
    fotografier_visitkort.gif
    3.2 KB · Visningar: 9,930
Mitt senaste. Blev aningens för rörigt men det duger för endamålet. Dock stämmer inte uppgifterna på kortet längre, nytt på väg!
 

Bilagor

  • visakort2.jpg
    visakort2.jpg
    37.5 KB · Visningar: 9,911
Så här ser mitt ut. Har fixat det själv i Photoshop och beställer det parvis på 13*9 blankt fotopapper och skär av själv till två kort. Ja, givetvis är det utan svart ram, men här kan det vara bra att markera kanten. Jag tycker det känns otroligt kul att själv ha skapat sitt kort. Kostnad ca sek1:50/st
 

Bilagor

  • visitkort1_mini kopiera.jpg
    visitkort1_mini kopiera.jpg
    42.5 KB · Visningar: 9,904
Senast ändrad:
Utmärkt. Då fick jag tillfälle att visa baksidan
på mitt visitkort.

Tryckt på snabbtryckeri. kommer inte ihåg vad
det kostade, men fort gick det,

/henrik
 

Bilagor

  • di_sid2.gif
    di_sid2.gif
    6.3 KB · Visningar: 9,730
Bestälde på expert har jag för mig. Lade 3 st på ett 10x15 betalade 150kr för 300 visitkort, fick dock själv klippa ut dom.


Jörgen
 

Bilagor

  • monterade.jpg
    monterade.jpg
    29.2 KB · Visningar: 9,640
Såhär ser mina ut.

Egen tillverkning. Lägger flera på ett 20x30-kopia. Får ut 12 st 5x9 cm till en kostnad av 19:- Alltså 1,60/st. Man kan ju lägga 3 st på en 10x15 och komma ned i en kostnad av 70 öre/st, men jag gillar papperskvalitén på 20x30-kopiorna (pearl-yta)
 

Bilagor

  • visitkort-litet.jpg
    visitkort-litet.jpg
    41.6 KB · Visningar: 4,361
Jag skippar att lägga in nån' bild då jag isf skulle behöva leta upp en scanner och det är ändå, som sagt, inte mkt att hänga i julgran.

m v h

Jonas
 
Jag vill men vågar inte....

Jag har funderat nu ett tag på att trycka upp några kort till mig. Min tanke var då att kunna lämna ut utifall att man kanske fotograferar på offentliga tillställningar (hundutställningar, hästtävlingar, övriga utställningar), det kan ju var personer där som vill ha bilder av sina djur/bilar etc men inte har egen kamera med.

Men jag vet inte vad jag skall skriva på kortet. Kan man vara så fräck att man titulerar sig som fotograf fast man bara är amatör och inte yrkesmässig? Eller bör man helt skippa titeln och bara skriva namn och kontaktuppgifter?

Det ser ju helt klar mkt proffsigare ut med en titel, men jag vågar inte riktigt så jag bara är amatör.

Vad tycker ni?


/C
 
Re: Jag vill men vågar inte....

-Catherine- skrev:
.

Men jag vet inte vad jag skall skriva på kortet. Kan man vara så fräck att man titulerar sig som fotograf fast man bara är amatör och inte yrkesmässig? Eller bör man helt skippa titeln och bara skriva namn och kontaktuppgifter?



/C

Skriv i så fall "Fotograferar" i stället för "Fotograf". Det är helt oantastligt, men budskapet går ändå fram.
 
Re: Jag vill men vågar inte....

-Catherine- skrev:
Men jag vet inte vad jag skall skriva på kortet. Kan man vara så fräck att man titulerar sig som fotograf fast man bara är amatör och inte yrkesmässig? Eller bör man helt skippa titeln och bara skriva namn och kontaktuppgifter?

Vadå?

Du har väl en kamera....och du använder den till att fotografera med... alltså är du fotograf.

- Cógito, ergo sum
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.