Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa Sämsta Bilden!

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Vinterkul I vintermörkret??

Vilken är den sämsta/mest misslyckade bilden ni tagit? Bifoga gärna ett exempel. Jag ska hem och rota i egna arkivet snart.
Det bör finnas en kul "poäng" med själva misslyckandet som ex. lyckade halvmissar. och annat.
Otroliga historiska ögonblick får bonuspoäng.
:)

Jodå.. här kommer en högaktuell bild.... Är fotografen stressad när barnen far runt benen eller?

Hur var det nu med alla dessa funktioner på kameran ;)
Lite jobbigt att upptäcka att inställningen för dubbelexponering är på.. efteråt..

Bilagor

• lukasdubbel.jpg
    lukasdubbel.jpg
    42.2 KB · Visningar: 531
Jo Jesper, jag vet precis hur det är;) Inte nog med att de rör sig fort de små framför kameran. Till den här bilden hade jag dessutom "assistans" av en tvååring med att släcka lampan som skulle lysa mot den provisoriska reflexskärmen...
I och för sig inte mitt allra sämsta för de har jag hunnit kasta.
/Lotta

Bilagor

• aom.jpg
    aom.jpg
    41.7 KB · Visningar: 504
Om man vänder kameran upp och ned för att ta en bild. Bör man då klista in kortet med motivet upp och ned i albumet? Ett klassiskt proffs skulle aldrig manipulera bilden genom att vända det så att motivet kom rätt väg. :)

Jeppe skrev:
Jodå.. här kommer en högaktuell bild.... Är fotografen stressad när barnen far runt benen eller?

Hur var det nu med alla dessa funktioner på kameran ;)
Lite jobbigt att upptäcka att inställningen för dubbelexponering är på.. efteråt..

Stitch!!

(Från Lilo & Stitch, Disney)

En stressad mamma,hysterisk pappa och en sur unge . . . . .
Varje gång ungen blivit kammad, ruffsade han ut det PRECIS när bilden skulle tas.....

Bilagor

• sur unge.jpg
    sur unge.jpg
    19.2 KB · Visningar: 431
kermodei skrev:
En stressad mamma,hysterisk pappa och en sur unge . . . . .
Varje gång ungen blivit kammad, ruffsade han ut det PRECIS när bilden skulle tas.....

Här är det väl inte ungen som är problemet, ljussättningen är ju det hemska!! ha ha!

;) ;) ;)

/Niklas (som tycker det är lika roligt varje gång att driva med sin namne)

Samre and daligt

Jag trodde att min flickvans roda kappa skulle bli snygg mot tempelbakgrunden. Men istallet blev hela kompositioinen frukansvart rorig och trakig. Det finns INGET att fasta ogonen vid. Ett mycket fruktlost forsok till ett resefotografi

Bilagor

• more-bibbi.jpg
    more-bibbi.jpg
    32.9 KB · Visningar: 377
lotelo skrev:
Jo Jesper, jag vet precis hur det är;) Inte nog med att de rör sig fort de små framför kameran. Till den här bilden hade jag dessutom "assistans" av en tvååring med att släcka lampan som skulle lysa mot den provisoriska reflexskärmen...
I och för sig inte mitt allra sämsta för de har jag hunnit kasta.
/Lotta

Som en familje dokumentation måste det här vara en både fin och rolig bild att visa upp när dom här barnen blivit vuxna.

L

Notera att detta har gjorts en gång innan i fritt forum

Forum > Annat > Fritt forum > =Lite skitbilder?=

mvh och trevlig helg

/Lasse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar