ANNONS
Annons

Nu kör vi ett fotomaraton!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo visst, men kan inte det få vara en specialare i sig då? typ, förbestämt motiv under tidspress - uppdragsfotografering?

"Ni får två dar på er att framställa en bild som innehåller en häst, två barn och lite natur runt omkring på!" eller
"fotografera en skyskrapa i skymningen"
"Fotografera en omogen frukt i någon butik"
=)
så får vi se vad folk kan hitta på med för att verkligen komma så nära slutresultatet som möjligt! =)

Nä, jag fattar. Men om du inte tänker publicera bilderna innan midnatt får jag nog stänga ner en stund nu för jag sitter på modem, och känner inte för att bara rulla tummarna fram tills dess.

Ses snart!

Du ska inte med till Lottas utställning nu på lördag, Olle? Vi kör lite foto efteråt. Therese hade ju plats i bilen och åker från Torsby...

Kan bara konstatera att jag inte hinner, dåligt med inspiration och fantasi antagligen, och inget i arkivet hittade jag heller.

Som det ser ut nu kommer det bli 9 bilder som ska läggas ut efter midnatt. Jag kommer att lägga ut dem i snabb följd och det är bra om ni inte gör några inlägg mellan bilderna så att vi kan få dem samlade - det blir roligare att se dem ihop.

Jag hann inte heller ut och plåta, men det är inte mig Hans väntar på iaf. Trots vad jag skrev tidigare..

Ska bli kul att se era nu iaf. Snart..

Bilden är tagen vid det numera nedlagda Ulvsby sågverk, i Sunnes norra utkant. Manipulerad? Ja, jag har gjort den svartvit och lite bruntonad.

Bilagor

• anderstedeholm060124kl1555.jpg
    anderstedeholm060124kl1555.jpg
    47.6 KB · Visningar: 145
Nästa bild är Linas och hon skriver såhär om den:

Tankar om kollaget:

Sömnen, drömmarna, speglas av vårt vakna liv.
Mitt liv är ganska prestationsinrikt just nu,
med examen och verkligheten (arbetslivet)
runt hörnet! Det ville jag illustrera med mitt
kollage.

Bilagor

• linaolsson060125kl1435.jpg
    linaolsson060125kl1435.jpg
    54.8 KB · Visningar: 142
Och sedan kommer mitt bidrag.

"De andra båtarna blev allt mer upptagna ju längre hösten fortskred. Till sist var det bara Victoria (ja, hon hette så) kvar. Hon föredrog att vaggas till sömns i sin vattensäng. När det till slut blev för kallt bad hon om ett snötäcke, men just idag låg hon naken med täcket vid sidan om sig".

Bilagor

• hanssvensson060126kl1629.jpg
    hanssvensson060126kl1629.jpg
    50.8 KB · Visningar: 139
Lindas bild och förklaring:

Även motorcykeln sover vintersömn och drömmer förmodligen om slingriga vägar
där den står under sitt kapell.

Bilagor

• lindabertilsson060128kl1245.jpg
    lindabertilsson060128kl1245.jpg
    57.5 KB · Visningar: 135
Och Bengt:

Arbetat hela veckan så kommer helgen och erbjuder tid till sova och rekreation, två blanka dagar att ha tillgodo.

Bilagor

• bengteliasson0601281300.jpg
    bengteliasson0601281300.jpg
    53.3 KB · Visningar: 133
Tommy skriver såhär om sin bild:

"De mer självklara bildassociationerna kom upp som tex. saker under snön, sovande djur/människor, gamla saker som inte varit använda på länge osv.
Tänkte sen att temat i sig kunde ju tillföra bilden något ungefär som ett bra bildnamn kan förstärka en bild.
Fick sen bilden i huvudet ganska omgående. Då temat är "sömn" så blir bilden lite humoristisk men hade det varit "Hemlös" skulle bilden bli nästan tragisk.
Hade dock problem med att få texten på "Stör ej" att synas när jag förminskade bilden så det fick bli en nödlösning med textverktyget i PS".

Bilagor

• tommy.jpg
    tommy.jpg
    52 KB · Visningar: 125
Olle är lite kortare i sin beskrivning:

"Äntligen..."

Olle poängterar att han klonade bort ett veck på duken som handen ligger på.

Bilagor

• ollehallström060130kl2031.jpg
    ollehallström060130kl2031.jpg
    52.7 KB · Visningar: 119
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar