Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu kör vi ett fotomaraton!

Produkter
(logga in för att koppla)
Näst sista bilden är Therese:

"Jag hade klart för mig att jag ville ha något tydligt sovande, och det här blev resultatet av en veckas funderingar".
 

Bilagor

  • therese.jpg
    therese.jpg
    54.5 KB · Visningar: 166
Och Ingemar skriver inget alls utan låter bilden tala för sig själv:
 

Bilagor

  • ingemarmyren0601311510.jpg
    ingemarmyren0601311510.jpg
    29.2 KB · Visningar: 161
Najs!
Det var flera olika och flera roliga varianter.

Jag kan nog kanske tänka mig att ställa upp på en till minsann, speciellt om vi ska iväg till helgen också och få lite gratisinspiration från Lotta och omgivningarna kring Alster!
 
Låter bra!

Nu loggar jag strax av, hoppas på mer kommentarer och idéer i tråden i morgon. Kul var det i alla fall! :)
 
Orkade inte vara upp och vänta på resultatet så det var med spänning man gick in på forumet i morse.
Vilka fina bilder ni har gjort!
Ska bli kul med mera associationsfotomaraton(finns inte med i SAOL =).
Väntar redan på nästa utmaning.

/Tommy
 
Jag gillar verkligen Ingemars bild. Idén tilltalar mig.
Bullas bild ger mig lite rysningar...
 
Det var verkligen variation. Fast lite roligt är det ju att alla tänkt vidare och att ingen valt självklara saker som sovande personer eller djur.
Jag trodde nog att någon skulle göra det åtminstone.

Gillar Tommys bild skarpt. Blir väldigt nyfiken på vem som äger skorna och varför han/hon hamnat där. Det är väl journalisten i mig som vaknat... :)
//Linda
 
Gillar Tommys bild skarpt. Blir väldigt nyfiken på vem som äger skorna och varför han/hon hamnat där. Det är väl journalisten i mig som vaknat... :)
//Linda

Skorna är mina men hur jag hamnade där har jag glömt. Det var Depeche Mode fest på Ritz kvällen innan... :D

WFS) (Picture skrev:
Misstänker att det är Tommy som ligger i skåpet och att bilden är tagen med stativ och självutlösare. :)

Som sagt var, skorna är mina...Erkänner att det var svårt att få till fokus inifrån skåpet men det gick till slut. Fast svårast var nog att få igen dörren....

/Tommy
 
WFS) (Picture skrev:
Jag har fått mycket hjälp av Therese Nilsson när det gäller planeringen av detta och kommande fotomaraton (jättestort tack till dig, Therese). Två av hennes arbetskamrater har angett tre ord som förslag på vad vi kan associera kring.

Två ord kvar(?). Dags för en ny lista Hans!
 
Re: Re: Nu kör vi ett fotomaraton!

Bulla skrev:
Två ord kvar(?). Dags för en ny lista Hans!

Aha! Dåligt med inspiration hos dig med? Jag ska bolla lite med Therese först, för på vernissagen i helgen diskuterade vi en lite annorlunda form på maran den här gången. Synd att fastna i ett hjulspår. Dessutom har jag lite för mycket omkring mig ett par dagar framöver, men håll ut - maran kommer inom kort!
 
Blir det nåt i stil med det här?
Tes skrev:
Jo visst, men kan inte det få vara en specialare i sig då? typ, förbestämt motiv under tidspress - uppdragsfotografering?

"Ni får två dar på er att framställa en bild som innehåller en häst, två barn och lite natur runt omkring på!" eller
"fotografera en skyskrapa i skymningen"
"Fotografera en omogen frukt i någon butik"
=)
så får vi se vad folk kan hitta på med för att verkligen komma så nära slutresultatet som möjligt! =)

Det tycker inte jag låter lika intressant och kreativt. Mer som att åka på ett jobb utan att få betalt...
 
Bulla skrev:
Blir det nåt i stil med det här?


Det tycker inte jag låter lika intressant och kreativt. Mer som att åka på ett jobb utan att få betalt...

Visst...det kanske är mer som ett jobb, men samtidigt får man ta det utifrån de förutsättningar man har (alla har inte en häst och två barn på samma ställe!) så det kan nog ändå vara intressant.
Dessutom...det är när man jobbar med nåt ofta och mycket som man lär sig träna kreativiteten och som man blir framför allt duktig på något, så helt fel är det inte heller.

Men som Hans säger...det är inte aktuellt denna gången. =)
 
ANNONS