Annons

Visa mig om du har varit med om detta!

Produkter
(logga in för att koppla)
Händer då och då...

Hej!

Det där har hänt mig ett antal gånger, särskilt på sport, förmodligen för att man tenderar att trycka av i något actionfyllt ögonblick.

Sen har ju vi haft samma bild Robert. Från flyguppvisningen i somras...

Har ett exempel från Luleå där jag och konkurrenttidningens fotograf hade i stort sett exakt samma bild på förstasidan på våra respektive tidningar.
Vi hade som vanligt stått o snackat skit o sedan lyckats plåta samma glidtackling från samma vinkel i samma 1/500 sekund...

/H
 
Läckra tajmningar....

Har inte själv vart med om något sådant.
Har dock gått runt på stan och fotat eg helt meningslösa saker för att dagen efter se ungefär samma bilder i dagstidningen med någon tradig story därtill.
 
Hmm, en sak som slår mig är att FS-medlemmarnas bilder i ovanstående fall är bättre är de bilder som publicerats? Sammanträffande eller trend??

/Peter
 
Min far var med om en riktigt cool grej!

Han var i paris och givetvis så besökte han Eiffel-tornet. På den tiden då han var där så var det en stor parkering aldeles under tornet. Han tog en bild ner mot parkeringen från första platån, där man kunde se hans bil (en stor amerikanare, antagligen en Impala, så den stack ut rätt ordentligt mot de små franska bilarna).

ca 10 år senare är han hemma hos en kvinnlig bekant här i sverige, som han hade lärt känna några år tidigare. Fotoalbumen åker fram, och helt plötsligt får han syn på "sin" bild. Han var ju givetvis tvungen att kontrollera detta, så nån vecka senare tar han med sig sin bild och hälsar på tjejen igen. Jupp, mycket riktigt, bilderna är i stort identiska! Bilderna var tagna med bara nån minut emellan.

Hur stor är sannolikheten för att detta ska inträffa tro? Skulle tro att sannolikheten för att vinna på lotto är större! :D
 
Jeppe skrev:
Du var först ;) och din vinkel var ju mycket bättre dessutom ..

I det här fallet håller jag på min polare Anders, som förresten varit medlem här på FS. Anders bild är renare komponerad, och har han inte också fått in bolluschlingen i något gyllene snitt också.

Jo, nog verkar bilderna tagna vid samma tusendel. De bilderna är mycket mer lika varandra än i trådstartarens exempel där spelaren i vit tröja håller händerna något annorlunda från bild till bild.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.