Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina mobilkamerabilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med föregående skrivare att det var en kul tråd. Här kommer att par av mina alster (tagna med en SE K700i).

Dukat för midsommar:
 

Bilagor

  • bild(5).jpg
    bild(5).jpg
    30.1 KB · Visningar: 378
Den här lilla krabaten var nog skadad, för den satt kvar till jag var så nära att jag nästan kunde ta i den:
 

Bilagor

  • bild(52).jpg
    bild(52).jpg
    17.5 KB · Visningar: 376
är det okej att posta från en 3.2MPixel cybershot som finns i den nya K800 som kommer sen?? eller räknas det som mer kamera än mobil??
Tänkte bara höra vad ni tycker ... var går gränsen från en mobilkamera till en kameramobil...
 
mounte skrev:
är det okej att posta från en 3.2MPixel cybershot som finns i den nya K800 som kommer sen?? eller räknas det som mer kamera än mobil??
Tänkte bara höra vad ni tycker ... var går gränsen från en mobilkamera till en kameramobil...
Klart du kan göra det, men idén var liksom mer bilder från usla kameror;-) Typ som "toycameras" fast digitala.
 
Då kanske det här är en lite för "bra" bild då. ;)

K750i + vackert väder brukar oftast bli rätt bra bilder. Den svarta är min...
 

Bilagor

  • dsc00174_400.jpg
    dsc00174_400.jpg
    49.1 KB · Visningar: 264
Inomhus däremot... Blir inget vidare.

Samma katt som på den här bilden (ja, han är ganska rund om magen).
 

Bilagor

  • dsc00130_400.jpg
    dsc00130_400.jpg
    44.2 KB · Visningar: 252
det fantastiska är att man alltid har sin mobil med sig. det tråkiga är max 2 megapixlar..
men om något år så...
 

Bilagor

  • dsc000402.jpg
    dsc000402.jpg
    21.1 KB · Visningar: 258
bländarn skrev:
det fantastiska är att man alltid har sin mobil med sig. det tråkiga är max 2 megapixlar..
men om något år så...
Två!?!? Jag har 0,3! ;-)

Två megapixel räcker hur långt som helst sålänge man bara ska ha bilderna på datorn. Det är ju en helskärm, för tusan!
Jag hade faktiskt kunnat nöja mig med 3 megapixel i min systemkamera till och med.
 
Tror personligen att det borde räcka med 2-3Mp på mobilkamerorna, man borde satsa mer på brusbiten & det optiska i stället för att jaga pixlar. När den biten är bättre än vad upplösningen kan ge så var det en annan sak...

Min SE P900 som jag använt till de bilder jag lagt in är rent bedrövlig på alla punkter men det är inte de 0,3 Megapixlarna det sitter mest i utan mer signalbehandling & det optiska...
 
Visserligen från förra året, men kaaanske lite aktuell nu också ;-) K500i har använts.
 

Bilagor

  • k500i_001.jpg
    k500i_001.jpg
    39.1 KB · Visningar: 212
Denna bild tog jag genom fönstret i bildverkstan på Biskops-Arnö, förra året. Vi höll på med gummitryck, som är känsligt för vanligt ljus. Röd plastfilm satt för fönstren. Lite kul effekt tyckte jag :)
 

Bilagor

  • k500i_002.jpg
    k500i_002.jpg
    43.8 KB · Visningar: 260
Fotade min ängel när hon var 11h gammal.
W800i sonyerícsson.. Tur att man hade med sig sin kamera också *ler*
 

Bilagor

  • julia.jpg
    julia.jpg
    38.7 KB · Visningar: 196
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.