Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vinkelsökare 5diii
- Trådstartare overdoze
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Borde väl finnas två modeller.
Enklare kameror, som exempelvis 40D, 5D Mark II, 6D har en mindre sökare.
De mer avancerade, som 1D Mark IV, 5D Mark III, 7D har en större variant på sökarokular.
Enklare kameror, som exempelvis 40D, 5D Mark II, 6D har en mindre sökare.
De mer avancerade, som 1D Mark IV, 5D Mark III, 7D har en större variant på sökarokular.
aasaboe
Aktiv medlem
Du har väl kvar den andra adaptern av de två som följde med? Byt så passar det! Jag köpte Canons vinkelsökare till min 30D, när jag sedan skaffade 7D fick jag byta plåtbit och allt funkar.
Adaptern syns på Cyberphotos bild http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225126
RED/ Ser nu att det står 5D MKII och inte III, sorry.
Adaptern syns på Cyberphotos bild http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225126
RED/ Ser nu att det står 5D MKII och inte III, sorry.
Svedlund
Aktiv medlem
Vinkelsökare C skall passa 5D mkIII
Enligt manualen till 5D mkIII (sid 356) skall Vinkelsökare C passa.
Du bör ha två olika adaptrar till den om du köpt en komplett.
De heter Ec-C respektive Ed-C.
Ec-C sitter normalt monterad på vinkelsökaren när du köper den och Ed-C ligger i en ficka på den medföljande väskan. Fickan kan vara lätt att missa men sitter inne på höger sida om du ser väskan framifrån.
Jag tror du skall ha Ed-C till 5D MkIII - den är lite bredare i fästet (ca 22mm mot 18 på Ec-C om jag minns rätt)
Kan vara lite knepigt att få på dem ibland. Gäller att komma i rätt vinkel också - förutsatt att du satt på rätt adapter vill säga
Saknar du rätt adapter av de två kan du beställa den som reservdel.
Enligt manualen till 5D mkIII (sid 356) skall Vinkelsökare C passa.
Du bör ha två olika adaptrar till den om du köpt en komplett.
De heter Ec-C respektive Ed-C.
Ec-C sitter normalt monterad på vinkelsökaren när du köper den och Ed-C ligger i en ficka på den medföljande väskan. Fickan kan vara lätt att missa men sitter inne på höger sida om du ser väskan framifrån.
Jag tror du skall ha Ed-C till 5D MkIII - den är lite bredare i fästet (ca 22mm mot 18 på Ec-C om jag minns rätt)
Kan vara lite knepigt att få på dem ibland. Gäller att komma i rätt vinkel också - förutsatt att du satt på rätt adapter vill säga
Saknar du rätt adapter av de två kan du beställa den som reservdel.