ANNONS
Annons

Vilt i hägn i Västra Götaland

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Hej!
Efter att ha försökt mig på att försöka hitta s.k. vilda djur under mina skogsturer och fisketurer för att försöka få dessa på bild har jag gett upp. Att lyckas få någonting som är så nära att man kan nå det med kamera verkar helt hopplöst. Vet någon om det finns några möjligheter att fota t.ex hjortar i hägn någon stans i närheten av Göteborg? Andra tips???
 
Jo,jo men hade nog tänkt mig något där man kunde gå inne i hägnen, om det nu finns.
 
OK, jag vet ingen person du kan ringa men jag har sett stora hägn med hjortar när man åker väg 156 mellan Skene och Svenljunga. Närmare Svenljunga än Skene. Vet inte om du har vägarna förbi där men det kunde vara värt att kolla annars, rätt stora och öppna hägn med många djur när jag såg det.

/c
 
Vad tror du om att sitta still vid en sjö eller kärn i samband med gryningen eller kvällningen?
 
Vilthägn ovanför Gbg

Det finns ett vilthägn med Hjort, tror jag det är!
Det ligger mellan Sjövik och Ahlafors. Men jag vet inte vem som äger det.

Det ligger alldeles intill ett kanonfint fiskevatten
Kroksjön heter det, med en jättefin natur.Jag brukar fiska där ett par gånger om året och då tar jag alltid med kameran.

Mvh / Jörgen
 
Tack för tipsen. Båda platserna ligger ju inom räckhåll så det är väl värt ett försök.
 
På regementet Amf4 i gbg finns hjortar inlåsta innanför stängsel. Frågan är väl om du kommer in... I och för sig så kan du ju bryta dig in och ta schyssta bilder på vaktsoldaterna när de letar efter dig :p
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.