Tjahapp, den ena efter den andra av dina antagonister får frälsning som oskyldiga, så jag ställer väl mig mot muren jag med..
Jag kan iofs inte vara någon av de som tjafsat med dig ända sen 2005 - har jag i alla fall inget minne av - däremot kan jag säkert vara en av dem från DHS-tråden som du syftar på.
Som andra har jag haft lite svårt att förstå vad den här tråden handlar om. Du vill reda ut och hitta lösningar, men verkar inte vidare mån om att delta i processen själv genom att rannsaka ditt sätt att uttrycka dig på. Av din beskrivning verkar det som om flera personer hoppat på dig på ungefär samma sätt genom åren - kan inte det antyda att de reagerat helt oberoende av varandra på nånting som du inte lyckats uttrycka så tydligt som du önskat? Eller tror du verkligen på allvar att det finns någon slags sammanslutning av människor på Fotosidan som har ett intresse av att svartmåla dig som person, snarare än att bemöta vad du skriver från gång till annan? För egen del kännar jag varken dig eller någon annan aktiv person på FS till person, mer än vad som publiceras och skrivs. Det gör att jag mer eller mindre kan lova att inget av det jag skriver är 'personligt' menat, även om det förstås är omöjligt att färgas av tidigare erfarenheter av en persons inlägg. Jag har hållit med dig och jag har tjafsat emot, dina bilder har fått ris och ros - allt från gång till gång.
Jag tror du skrev i den här tråden att du är mer intresserad av lösningar än förklaringar till att det blivit som det blivit. I kombination med en ovilja att se att du själv kan ha bidragit på något vis blir det ett ruskigt provocernade uttalande i mina öron, lite som amerikansk utrikespolitik och krig mot terrorn; "-jag skiter i varför folk är förbannade, jag ska se till att de tystnar utan att jag behöver göra det". Jag tror det kan exemplifiera den typ av uttalanden som kan 'missförstås', och skapa sådana mothugg som du upplever som kränkande.
Jag tror att på det stora hela får man ungefär så mycket däng man gör sig förtjänt av på ett sånt här Forum. Själv är jag tveklöst en sån som får ta en del, men jag tror att jag i alla fall har självinsikt nog att inse vad det beror på, och ta det för vad det är. Flera har varit inne på hur hopplöst det är när engagerade diskussioner i ett sånt här forum glider ur fokus och blir tjafsiga - det funkar helt enkelt inte likadant och lika bra som det gör i 'verkliga livet' Jag tror man måste acceptera det, och försöka anpassa antingen vad man skriver eller hur man förhåller sig till det som skrivs tillbaka.
Per