Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vill komma vidare, har ni tips?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska köpa blixtar som har instöllningsljus när jag blir duktig nog att tjäna pengar till en hyra på en lokal ;) Jag brukar be modellen ändra ställning osv då jag har svårt att ändra placeringen av blixtarna.
Tack för svartet :)

Hej
Ärligt talat tror jag inte att du skall ha för stora förväntningar angående inställningsljuset. Det är inte så verklighetstroget som man kan tro. Bilderna blir ofta inte så som inställningsljuset visar. Jag tycker det är bättre att titta på LCD-skärmen och justera efter det. Börja med en blixt för huvudljuset och komplettera med något som lättar skuggorna.

Hälsningar
Lars Hedin

Hej igen
Här är en länk till studiobilder jag tagit. Det är min hustrus hemsida,men bilderna är mina. Det här är bilder på blommor och det kanske inte är det du tänkt dig. Att fota blommor är ganska enkelt då man kan styra det hela efter eget sinne, utan tidsstress. Det är ett mycket bra sätt att komma in i hur man sätter ljus.

www.tuijasgessar.se

Hälsningar
Lars Hedin

Ny fotografering!

Har köpt en softbox till min blixt, men jag tyckte att den var riktigt svår att använda! :/

I början fick jag inte blixten att utlösa ens... Men jag flyttade den lite hit å dit å upp å ner tills jag fick den att fungera. (Tror jag hade den för lågt, men förstår ändå inte varför den inte ens utlöste??)

Andra problemet var att den gärna tog i för mycket så ansiktet på min lilla modell blev utfrätt. (Se de sista två bilderna.) Jag ställde ner exponeringen till -2, det blev bra. Men tänkte att så ska jag ju inte behöva göra, så jag flyttade blixten riktigt nära modellen och då fick jag några bra bilder. :)

Titta gärna på mina bilder och kommentera så mycket som möjligt så jag fattar lite mer till nästa gång... =)
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=307846
Mvh Lina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar