Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vill hissa en varnande flagg

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för tipset!
Jag har skrivit ett mejl till ansvarig på Nikon ikväll och får jag inget svar. Så vet jag vad jag ska skriva./Annika.N
 
Lowrider skrev:
Expert är väl ingen varuhuskedja utan enskilda ägare så en del kan inget om foto men en del har specialliserat sig på fotoprodukter.

/André
Exakt. Expertbutikerna kan variera från rent misserabla skämt till oerhört seriösa & duktiga fotohandlare, man får inte dra alla över en kam...

Namnet däremot har dock en lätt dålig klang, åtminstone i mina öron då jag stött på en del rent mediokra butiker med det namnet. Som sagt så finns lysande undantag...

//Larsa
 
Det finns ett mycket beprövat sätt att få sin Nikon reparerad, oavsett modell - res personligen till kamerareparatören, mellenhänder bara strular till det.
Om du inte bor i Stockholm, kan det bli något krångligare, men värt besväret iaf.

Kontakta nästa gång för eventuella problem med en Nikon:

Lasses Kameraservice Auktoriserad Nikon Service
Saltsjö-Boo (strax utanför Stockholm)
08-715 54 45
[email protected]
 
.Z. skrev:
Exakt. Expertbutikerna kan variera från rent misserabla skämt till oerhört seriösa & duktiga fotohandlare, man får inte dra alla över en kam...

Namnet däremot har dock en lätt dålig klang, åtminstone i mina öron då jag stött på en del rent mediokra butiker med det namnet. Som sagt så finns lysande undantag...

//Larsa

Sant...my mistake ifall det lät fel. Jag har själv haft kompisar som ägt och jobbat i Expertbutik, och de var duktiga, men hade kanske specialiserat sig på 1-2 märken av mobiltelefoner och stereo i första hand.
 
Tack för tipset!
Nu bor jag ca 50 mil bort. Men man kanske kan skicka kameran dit. Man kan ju ringa och stämma av först./Annika.N
 
larsborg skrev:

Kontakta nästa gång för eventuella problem med en Nikon:

Lasses Kameraservice...


Absolut. Lasses är helt suveräna att ha och göra med!
Nikon i Lapplands väsby rör inte mina grejer i onödan. Trist bara att Lasses inte har aukt på vissa delar av Nikons digitala sortiment.
 
Har fått min kamera

Överlycklig över att äntligen fått tillbaka den efter 6 veckor på drift. Mailade service chefen och det tog fart. Hade kameran efter 2 dagar. Men vad är det jag ser när jag fäller upp blixtglaset. Jo att felet var inte åtgärdat. Men vad har dom gjort dessa veckor???? Dom skulle ju skicka efter nytt glas. FY FAN FÖR NIKONs verkstad i Stockholm. Man kanske skulle ta och kontakta Sverker Olofsson!!!!!
Jag får ha ett bränt blixtglas. För jag skickar ALDRIG min kamera dit igen./Annika.N
 
Re: Har fått min kamera

Annika.N skrev:
Överlycklig över att äntligen fått tillbaka den efter 6 veckor på drift. Mailade service chefen och det tog fart. Hade kameran efter 2 dagar. Men vad är det jag ser när jag fäller upp blixtglaset. Jo att felet var inte åtgärdat. Men vad har dom gjort dessa veckor???? Dom skulle ju skicka efter nytt glas. FY FAN FÖR NIKONs verkstad i Stockholm. Man kanske skulle ta och kontakta Sverker Olofsson!!!!!
Jag får ha ett bränt blixtglas. För jag skickar ALDRIG min kamera dit igen./Annika.N

Tråkigt att det skall behöva gå till så här, men skicka kameran till Lasses Kameraservice så fixar dom troligen problemet snabbt och smidigt för dig.

Jag kan ju upplysa om att Canon inte är ett dugg bättre, jag skickade iväg min 20D för allmän rengöring för att jag skulle sälja den, det tog 8 veckor innan jag fick tillbaka kameran, och det enda dom hade gjort var att göra ren sensorn, resten av kameran såg lika dan ut som den gjorde när jag skickade i väg den. så mattskiva och spegelhus fick jag göra ren själv trots att jag hade betalt för det.

Aldrig mer en Canon :)

kent.
 
Plåster på såret

Vill bara berätta att Nikon har kompenserat mig med en extern blixt, som plåster på såret. Det tycker jag var en bra kompensation. Jag får väl ha det brända blixtglaset som det är. Det fungerar ju. Jag har haft kontakt med Patrik Pojanen på Nikon. Han är snabb att höra av sig, antingen genom mail eller telefon./Annika.N
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar