Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vill börja testa med RAW, starthjälp!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hassepe skrev:
MEN: När jag öppnar en raw i PS så får jag först upp en dialogruta med en liten tumnagelbild där jag kan göra justeringar för vitbalans och kompensation för exponering.

Har du möjligtvis installerat ett Nikon-program efter det att du installerade Photoshop? Det verkar som om du fått in Nikons lilla plug-in i Photoshop. Nkon har den extremt irriterande vanan att installera tilläggsprogram och annat utan att fråga, så efter varje installation måste man gå in och rensa bort den skit som inte vill ha. Jag vägrar snart att låta en installerare från Nikon komma nära min dator.

Om du söker efter ordet Nikon i mappen för Photoshop, då kan du hitta detta lilla tillägg. Ta bort den ur Photoshop mappen och starta sedan om programmet. Då kommer du in i Photoshops riktiga råkonverterare.

Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto