Annons

Vilket (vilka) ska bort

Produkter
(logga in för att koppla)

sm2uyn

Medlem
Om posten sköter sitt så bör jag inom en vecka ha ett Nikon Nikkor ED 24-85mm f/3.5-4.5G IF. Detta resulterar även i att jag kommer att ha 4 normalzoomar till 2 kameror, vilket väl är 2 för mycket. Så då är frågan: vilket, eller vilka 2, ska bort av
Soligor 28-80 3,5-5,6
Nikon 35-70 AF 3,3-4,5
Sigma UC 28-105 3,8-5,6

Först att åka tror jag är soligorgluggen, men jag vet inte hur jag ska göra i valet mellan de andra två. Nikon är ju nikon, och dessutom är den ljusstarkare. Sigman är dock väldigt kompakt och bra och har ett riktigt trevligt omfång.

Någon som har några förslag eller några kommentarer för eller emot respektive optik.

/Konrad
 
sm2uyn skrev:
Om posten sköter sitt så bör jag inom en vecka ha ett Nikon Nikkor ED 24-85mm f/3.5-4.5G IF. Detta resulterar även i att jag kommer att ha 4 normalzoomar till 2 kameror, vilket väl är 2 för mycket. Så då är frågan: vilket, eller vilka 2, ska bort av
Soligor 28-80 3,5-5,6
Nikon 35-70 AF 3,3-4,5
Sigma UC 28-105 3,8-5,6

Först att åka tror jag är soligorgluggen, men jag vet inte hur jag ska göra i valet mellan de andra två. Nikon är ju nikon, och dessutom är den ljusstarkare. Sigman är dock väldigt kompakt och bra och har ett riktigt trevligt omfång.

Någon som har några förslag eller några kommentarer för eller emot respektive optik.

/Konrad


Ingen aning... men ditt inkommande 24-85 är ett
väldigt trevligt objektiv med bra skärpa!
 
Posten skötte sitt och det är bara att konstatera att attans osis... de skickade det 2000 kr dyrare f/2.8-4 istället för det f/3.5-4.5 som jag beställt och betalat för. Att jag då inte har någon nytta av det 67mm polaroidfilter jag samtidigt köpte känns som jag kan leva med.

Så då är det väl bara att sälja den gamla Nikon-gluggen tillsammans med soligoren och fara ut och fota i det regninga vädret.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.