Annons

Vilket stativ för objektiv 150-500 Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gesav

Ny medlem
Jag har precis köpt ett nytt objektiv Sigmas 150-500mm som väger nästan 2 kilo. När jag sätter det på mitt nuvarande stativ går det inte att trycka av kameran utan att det blir obalans, Jag använder objektivets fäste till stativet. Stativet jag har idag är ett Hama 61. Vilket stativ är att rekommendera i prisklassen 600-2000 kr?
 
Jag har precis köpt ett nytt objektiv Sigmas 150-500mm som väger nästan 2 kilo. När jag sätter det på mitt nuvarande stativ går det inte att trycka av kameran utan att det blir obalans, Jag använder objektivets fäste till stativet. Stativet jag har idag är ett Hama 61. Vilket stativ är att rekommendera i prisklassen 600-2000 kr?

Hej ! Ja det stativet är inget att hurra för,billigt och skrangligt.Du bör nog närma dig mer åt 2000kr än neråt 600kr.När det gäller stativ gäller verkligen regeln att ju mer du betalar desto bättre får du.Ett tips är att gå in på Cyberphoto och kolla.Där finns några bra lösningar med kulled för omkring 2000kr,du bör tänka på att ditt tele väger 2 kg plus kamera så stabilt måste det vara ! MVH.
 
Vi köpte det här i våras o det funkar bra visseligen kostar det 2390kr
Manfrotto 055 XPRO B CYBERPHOTO Edition, Specialpaket med kulled 498RC2
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.