Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv till min D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Hej
Sitter och kollar på 2 olika objektiv till min D7D ch dom olika oblektiv jag kollar på är
Sigma EX 18-50/2,8 DC 4440:-
Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro 3175:-

Men har även kollat lite på
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical 4185:- men får vänta till september då den släpps

Vill ha ett bra objektiv till min kamera är trött på kitobjrktivt och funderar på vad misster jag om jag köper Sigma 17-70 istället för sigma 18-50
Har lästatt Sigma 17-70 skall vara skarp och ett bra objektiv men är det bättre att lägga till ca 1300:- och få ett sigma 18-50 istället fotograferar mest inaturen,bilar och mc
nästan aldrig på människor
Är taksam för åsikter om vilket jag skall köpa
/Johnny
 
Jag har ett sigma 18-50 2.8 tycker att den funkar klockrent till dynaxen. Den är mycket skarp speciellt i 50 mm och ner bländat ett par snäpp. Tror inte du vinner mycket mellan 50-70.

Skulle defenitivt satsa på en med fast bländare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.