Annons

Vilket objektiv stämmer in på mina krav?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap120515

Avslutat medlemskap
Jag vill ha ett nytt telezoom till min 400D, ska först och främst kunna fota mycket bra actionbilder på tävlingar (hund/häst) där man inte alltid kan sitta bredvid :)
Vill ha bra fokus!
Kan du tipsa om ngt?
/Julia
 
Vad har du för budget? Det är nästan omöjligt att tipsa om ett objektiv om man inte vet hur mycket pengar du har möjlighet att lägga ut.
 
En budget lösning till detta skulle ju kunna vara en begagnad canon 80-200 2,8. Saknar i och för sig bildstabelisering och har en söligare fokus men oxo en helt annan pris klass
 
Glömde budgeten xD Inte över 4000:-
Eller tror ni det är för lite för att få ett bra objektiv?
Vill ju hellre spara lite längre och få et riktigt bra objektiv än att köpa ett halvdant nu.
 
En budget lösning till detta skulle ju kunna vara en begagnad canon 80-200 2,8. Saknar i och för sig bildstabelisering och har en söligare fokus men oxo en helt annan pris klass
 
80-200 2,8 är optiskt sett mycket bra. Enda felen är långsammare AF (dock absolut inte så slö som många billigare skräpgluggar) plus att det enligt hörsägen ej tillverkas reservdelar till den längre.
 
50-150/2.8 är ett mycket bra objektiv till attraktivt pris, personligen tycker jag dock det är för kort brännvidd för hundtävlingar, även lite kort för hästtävlingar faktiskt..
 
Den är inte särskilt skarp i 300-läget, har långsam AF och är ljussvag.
Duger väl som nödobjektiv, men knappast något man skulle vara nöjd med i längden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.