Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv/brännvidd för de här bilderna? (Nybörjare)

Produkter
(logga in för att koppla)
Och varför behöver ts veta vilken brännvidd han behöver använda på en fullformatskamera som han inte har?

Han ställde frågan varför han inte får med lika mycket på sin bild som vissa andra, jag gav det rätta svaret. Är du ett troll eller? Besvara ts fråga istället.

Du får nog påminna mig var han ställer den frågan, jag kan nämligen inte se den i tråden.
Men det första man blir blind på är ju ögona.

"älv väldigt dålig på att tyda men fotografen får ju onekligen med mycket mer i bilderna än vad jag får med mitt 18-55mm. Detta är för mig lite konstigt då 18mm är ett väldigt lågt tal om jag förstått det rätt. Samtidigt verkar det som om fish-eye brännvidderna börjar vid 15 och neråt, vilket gör mig ännu mera konfunderad. Är inte ute efter mycket distortion men det kan ju inte vara alltför stor skillnad på brännvidder mellan 15-18? Vad har jag missat i allt detta (för något är det ju definitivt)?"

Se ovan... Blind är du uppenbarligen, eller nåt ännu värre du då inte förstår innebörden i frågan.

TS verkade också nöjd med mitt svar "Ok, tack för utförlig förklaring!"
Så frågan är ju varför du har så stora problem med det, trollvarning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar