soyair
Aktiv medlem
Jag vet att det är många som frågar men har inte sett nån som passar mig. Har kommit fram till att det är dags att köpa ett nytt objektiv istället för kit objektivet.
Jag har kollat in:
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Macro
Sony DT 18 - 250 mm F 3,5 - 6,3
Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM
Priserna varierar och jag hade först tänkt att kunna gå upp till 5000kr. Men har insett att antingen får man en billigare eller dyrare. Kan tänka mig att lägga lite till om det verkligen är värt det. Det skiljer ju ca 3000kr mellan de båda sony objektiven. Har hört att Sony DT 18-250 ska vara bra.
Jag har en A350 kamera som jag köpte i somras. Vill ha ett objektiv som jag kan "växa" med till den dagen man uppgraderar kamera.
Är det nån av dessa ni rekommenderar eller finns det något annat jag bör kolla på?
Jag fotar lite allt möjligt. Har ingen specifikt område.
Jag har kollat in:
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Macro
Sony DT 18 - 250 mm F 3,5 - 6,3
Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM
Priserna varierar och jag hade först tänkt att kunna gå upp till 5000kr. Men har insett att antingen får man en billigare eller dyrare. Kan tänka mig att lägga lite till om det verkligen är värt det. Det skiljer ju ca 3000kr mellan de båda sony objektiven. Har hört att Sony DT 18-250 ska vara bra.
Jag har en A350 kamera som jag köpte i somras. Vill ha ett objektiv som jag kan "växa" med till den dagen man uppgraderar kamera.
Är det nån av dessa ni rekommenderar eller finns det något annat jag bör kolla på?
Jag fotar lite allt möjligt. Har ingen specifikt område.