Annons

vilket obj ska man komplettera detta paketet med?

Produkter
(logga in för att koppla)

schmunk

Aktiv medlem
såg att dem säljer d70 med sigma 18-50 3.5-5.6 för 9995:- på expert... verkar vettigt.

Men om man nu köper detta och skulle behöva komplettera med ett zoomobjektiv som går till 300mm... Vilket ska man då välja???

Om du inte kommer att sakna vidderna mellan 50mm och 100mm så skulle jag tveklöst gå för Sigmas 100-300 f4!
Men den kanske är snäppet för dyr?

Ett annat bra alternativ är Sigmas 70-300 "Macro". Det är en av få linser jag verkligen saknat. Den fyller kraven på pris och ok skärpa + en viss macro med generellt ok funktionsduglighet. Det krävs dock en övad teknik att fota skarpt med linsen i macroläge + bränviddsförlängning. På en fullformatare är det dock inga problem med stativ.

Mvh Niclas,

schmunk skrev:
såg att dem säljer d70 med sigma 18-50 3.5-5.6 för 9995:- på expert... verkar vettigt.

Men om man nu köper detta och skulle behöva komplettera med ett zoomobjektiv som går till 300mm... Vilket ska man då välja???

Då har dom tydligen tagit bort Sigma 55-200 från det kitet.
Personligen skulle jag satsa på att köpa kitet med Nikkor 18-70 dx. Jag har erfarenhet från både
Sigmas och Nikkor`s 18-50 resp 18-70..lite dyrare men väl värt pengarna. Sigmas kitoptik andas inte direkt kvalitet...om man säger.

Läser man en massa trådar om Nikon D70 och Sigma 18-50 så verkar många ångra att dom inte köpte Nikkor AF-S 18-70 DX istället.

Priser

Tjenis !
Efter att handlat på zebramedia.com kan jag inte vara mer än nöjd..
Priser är helt annorlunda, och helt klart till det lägre !
Samtidigt får ni ju världsgaranti på grejerna !
Spara lite x-tra pengar till optik, och köp din kamera hos zebramedia !!
Alla produkter har de inte på hemsidan, men slå dem en signal eller sänd ett mail..'
Bussiga grabbar där oxå !

Bara ett litet tips så här off topic

Köp inte med sigmas 18 - 50 optik...
Jag...ehh vet en kille som gorde det... *host* och han blev INTE nöjd.... köp med Nikons 18 - 70 den är klockren ;)

Re: Priser

massemus skrev:
Tjenis !
Efter att handlat på zebramedia.com kan jag inte vara mer än nöjd..
Priser är helt annorlunda, och helt klart till det lägre !
Samtidigt får ni ju världsgaranti på grejerna !
Spara lite x-tra pengar till optik, och köp din kamera hos zebramedia !!
Alla produkter har de inte på hemsidan, men slå dem en signal eller sänd ett mail..'
Bussiga grabbar där oxå !

Bara ett litet tips så här off topic

Är det du som driver Zebramedia?? ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar